Sydbank på jagt efter ny marketingchef

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Ligesom Nykredit ændrer Sydbank organisationen og adskiller marketing og kommunikation. Den nye chef for marketing er endnu ikke på plads.

I fredags meldte Nykredit en organisationsændring ud, der betyder, at marketing og kommunikation bliver adskilt. I dag følger Sydbank med lignende meddelelse.

Ritzau Finans oplyser, at kommunikationsafdelingen bliver samlet med direktionssekretariatet under ledelse af Søren Hansen Reumert, der hidtil har været chef for Online Communications og Social Media i Danske Bank, hvor han har været ansat siden 2001.

Ledelsen af marketingafdelingen er på den længere bane usikker. Det meldes ud, at salgsafdelingen og marketingafdelingen slås sammen, men at det er med en midlertidig chef i form af områdedirektør Jess Olsen.

Det må  betyde, at Sydbank skal ud at finde en ny salgs- og marketingchef, men om det bliver en, der hentes eksternt, eller om han/hun allerede findes i huset, er det ikke lykkedes at få svar på.

Om baggrunden for organisationsskiftet siger Sydbanks adm.dir. Karen Frøsig til Ritzau Finans:

”Offentlighedens opmærksomhed og fokus på finanssektoren er stor – og det i en tid, hvor vi skal gøre os ekstra umage for at nå vores forretningsmæssige mål. Derfor har vi besluttet at styrke vores indsats på kommunikationsområdet. På samme tid ønsker vi, at Sydbanks marketingindsats skal være mere kunde- og produktfokuseret og derfor knytter vi vores marketingfunktion tættere på forretningen ved at etablere et nyt område bestående af salg og marketing”.