Fire borgmestre hoppede og rappede i foråret Sydfyn til en viral succes – hvis succes udelukkende skal gøres op i antal visninger. Og hvad gør man med en succes? Laver en 2’er, naturligvis.
På en konference, Viral markedsføring Sydfyn Style afholdt mandag i Svendborg, lancerede Fremtidsfabrikken Sydfyn den nye film, Sydfyn Style 2 , der følger i fodsporet på Sydfyn Style – for så vidt angår historien om, hvor skønt der er for kreative iværksættere, børnefamilier og alle andre på Sydfyn.
”Med Sydfyn Style 2 vil vi sætte nye standarder for, hvordan man arbejder med branding af et område”, siger Susanne Linnet Aagaard, projektleder på Fremtidsfabrikken.
”Vi fortæller om alt det nære; Håndværkeren, der kommer når du ringer – han giver god service og har stjernestatus. Eller at her ikke er ventelister på vuggestue og fodbold, og at brugsuddeleren der kender dig og har lige de varer, du har brug for.”
De fire borgmestre har danset af for denne gang, og musikken er i 2’eren ikke et PSY-hit – der er fortsat en dialog om regningen for brug for musikken til den første Sydfyn Style, hvilket er årsagen til, at vi ikke kan linke til den.
På dagens konference sagde debattørerne bl.a. dette om den nye film:
Redaktør Troels Mylenberg: “Vi skal passe på, at vi ikke udstiller os selv hernede. Det er ikke nok, at vi kan tiltrække kreative iværksættere og folk med en økologisk drøm. Der skal også virksomheder til med store visioner, og det kræver mere seriøs branding.”
Sexolog Joan Ørting: “Hernede skal man ikke have store Audi’er og Mercedes’er. Det er folk der drømmer om store vidder og frisk luft, der flytter hertil. Og dem rammer vi med de her film.”
Journalist Paula Larrain: “Filmen går viralt, for den første Sydfyn Style har banet vejen for den. Den er super, og den rammer lige ned i hjertet på drømmen om det gode liv. “
Desiree Ulrich, Bandit Productions: “Der er mange, der tror, jeg ser ned på dem fra Sydfyn i mine film. Det er helt forkert. Jeg elsker alle ildsjælene og tosserne hernede, og det er dem, vi skal markedsføre os på.”
Om de medvirkende i den nye Sydfyn Style siger Susanne Linnet Aagaard:
”De medvirkende i filmen er den ægte vare. De er alle det, som de udgiver sig for at være – og de er det lige her på Sydfyn. Dog må vi erkende, at kommunens massør ikke er helt autentisk.”
De medvirkende har, oplyser hun, deltaget i Fremtidsfabrikkens branding film om Sydfyn uden at kende det fulde manuskript. De har sagt ja til at deltage i en anderledes branding film, der skal sætte Sydfyn på Danmarkskortet – og så har de kastet sig ud i det.
De medvirkende i Sydfyn Style 2
- Basketballstjernerne fra Svendborg Rabbits : Johnell Smith, Rasmus Christensen, Jonas Schaarup, Kristoffer Gertz og Jens Byriel Thygesen (Det er Rasmus der synger mest)
- Jim Lyngvild fra sin vikingeborg i Korinth
- Joan Ørting, sexolog og foredragsholder fra København og Langeland
- Christian og Hans Mikkel fra Ærø Møbler A/S
- Lise Rasmussen fra Høkildegård Landhandel
- Brian fra Stenstrup PAVA Center
- Erik Hellesen fra Tåsinge Entreprenørforretning ApS
- Søren Andersen fra Dyrlægegården Mariendal
- Anders Kongegaard fra Dagli´Brugsen
- Theis Bavnhøj Hansen fra Ollerup Gymnastikforening
- Ridepigerne Karoline og Laura fra Skovsbogaard Rideskole
- Birgitte Svennevig i træsko
- Claus Halkjaer i badesandaler