Af Peter Engholm 25@mail.dk

Deutsche Telekoms "Life's for sharing" har budt på flere anderledes reklamer. Nu ruller en "Hollywood roadmovie" ud i 11 europæiske lande under konceptet - med stærkest mulige dansk deltagelse.

I tre år har Deutsche Telekom – herunder dets mobilenhed T-mobile – kørt kampagner under sit brand promise “Life’s for sharing”.

Og dele, dét vil selskabet i den kommende tid. En spillefilm – præsenteret som “a Hollywood roadmovie in Europe” – vil involvere publikum i hele 11 europæiske lande. Fra pre-production hele vejen igennem til færdiggørelsen af filmen har publikum indflydelse på de enkelte elementer af filmen, bl.a. location, navnene på de medvirkende – og den musik, de lytter til – og en mere direkte involvering med muligheden for selv at medvirke i filmen.

Alt dette med det stærkest tænkelige danske islæt: Asger Leth er instruktør på filmen, der får titlen Move On, og Mads Mikkelsen spiller hovedrollen som manden, der rejser igennem Europa med det formål at aflevere en mystisk sølvfarvet mappe og undervejs holde den beskyttet uanset hvad.

Mads Mikkelsen er nærmest kronisk aktuel – for tiden i reklamer for Star Tour samt hovedrollen i Thomas Vinterbergs “Jagten”, der i disse dage præsenteres i Cannes.

Asger Leth, søn af Jørgen Leth, står bag en række forskellige filmprojekter: Fra den prisbelønnede dokumentar “Ghosts of Cite Soleil”, over en række reklamefilm til Hollywood-filmen “Man of a ledge” med bl.a. Sam Worthington og Ed Harris.

Telekom har også hyret det danske produktionsselskab, Nobody Cph, som repræsenterer Asger Leth worldwide.

Når brands går ind i spillefilm, er det typisk centreret omkring sponsering og product placement. Med “Move On” vil grænserne blive skubbet, proklamerer Deutsche Telekom – der sammen med Asger Leth vil udvikle en række udfordringer til hvert marked for at sikre, at publikum i de mange deltagende markeder/lande får en chance for at blive involveret.

“Jeg er utrolig spændt ved udsigten til at involvere så mange i den kreative rejse. Ved at arbejde sammen med flere tusind personer spredt ud over Europa tror jeg, at vi kan skabe noget virkelig enestående og engagerende. Jeg betragter dette som en del af det næste kapitel i måden, vi skaber film på,” siger Asger Leth.

Produktionen af “Move On” varer 30 dage, fordelt på 8 lande. De 11 “deltager-lande” er Albanien, Bulgarien, Holland, Kroatien, Makedonien, Montenegro, Slovakiet, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

Se Move On blive præsenteret her; www.move-on-film.com

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club