De 3. års studerende på DMJX har netop været til de afsluttende eksamener, så deres mapper er klar. Og som noget nyt har Kreativ Kommunikation samlet ikke blot det nye kuld, men samtlige årgange under ét, og de eks-studerende har kunnet lægge – og i stort omfang lagt – deres mapper ind. Oversigten kan ses her.
”Vi får tit henvendelser fra branchen, der søger talenter. Med vores nye oversigt kan bureauerne ikke blot finde de nyudklækkkede, men også de øvrige talenter, der har været ude i 1-3 år,” siger Dorte Nielsen, der er leder af Kreativ Kommunikation på DMJX.
Hun tilføjer:
”Mappe-oversigten giver alle interesserede mulighed for at se både arbejderne og – for de tidligere studerendes vedkommende – hvor de er henne nu. Mapperne giver de uddannede en mulighed for at vise, hvad de kan, og bureauerne et overblik over, hvad de muligvis har brug for. De studerende har jo fingrene i det seneste nye, hvilket vi også har set med 27 indsendelser til Future Lions fra Kreativ Kommunikation.”
Én ting er, at mappen ligger online, noget andet er at mødes fysisk. Og dét gør dimentenderne med bureauerne i ugen efter Cannes Lions.
”Vi afholder en mappedag den 26. juni, hvor alle de 21 nyuddannede – både de, der allerede har et job, og de, endnu mangler ét – mødes med i alt 9 bureauer. Der er tale om bureauer, som vi samarbejder med, og som på denne måde får et overblik over en hel årgang,” siger Dorte Nielsen.
Portefolio-præsentationen er forbeholdt færdiguddannede, så 1. og 2. års studerende på Kreativ Kommunikation må bruge tiden på at samle til mappe.
Til gengæld vil 2. års studerende fra Kreativ Kommunikation på DMJX i den kommende uge give deres indtryk fra Cannes Lions videre på Bureaubiz.