Af Peter Engholm 25@mail.dk

Carat afholder igen sin ’Case Competetion’ – en konkurrence, der kan stille unge akademikere job i udsigt.

Der kan være langt fra kandidatgrad til job for landets universitetsstuderende. Den afstand forsøger Carat at gøre mindre, når bureauet i samarbejde med Jysk afholder Carat Case Competition i begyndelsen af oktober.

De i alt 24 deltagere bliver stillet en case inden for kommunikation, medier, strategi og kreativitet, som skal løses på 48 timer og præsenteres for en jury bestående af personer fra hhv. Carats og Jysks ledelse.

Det er anden gang, at Carat Case Competetion afholdes. Sidste år – med Arla som case – blev 10 studerende udvalgt til Carats såkaldte Potential Pool, hvoraf 1 kom i praktik hos Arla, mens 3 fik arbejde hos enten Carat eller Dentsu Aegis Network.

”Carat Case Competition er en unik mulighed for de studerende til at arbejde med en konkret kommerciel problemstilling, og endda for ét af de største brands i Danmark. De oplever, hvordan vi arbejder i medie-, reklame- og kommunikationsbranchen, og bliver klogere på, hvad der tænder dem, og hvilken erhvervsretning, de har lyst til at gå,” siger Ulrik Petersen, Managing Director for bureaugruppen Dentsu Aegis Network Aarhus, som Carat er en del af.

Senest er ni studerende blevet ansat hos Carat i junior- og traineestillinger, som er en mulighed for dem til at få relevant erhvervserfaring uden for studietiden. Flere af disse stillinger er blevet besat af studerende fra førnævnte Potential Pool, der er en talentdatabase med ambitiøse studerende.

Gennem Potential Pool får medlemmerne tilbud om jobinterviews, særarrangementer og samtaler med bl.a. en headhunter. Deltagerne til Carat Case Competition har også muligheden for at blive udtaget til denne pool.

”I weekenden den 3.-5. oktober får vi mulighed for at se, hvad deltagerne rent faktisk kan, hvilket er en stor fordel. Det kan være svært at vurdere de unges potentiale på baggrund af en skriftlig ansøgning og et pænt CV,” siger Ulrik Petersen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club