TDC bliver hovedsponsor på Melodi Grand Prix

Peter Engholm
25@mail.dk

Sponsoratet indebærer, at TDC skal have fundet samarbejdspartnere blandt bureauer til at eksekvere det.

TDC bliver hovedsponsor for det kommende internationale Melodi Grand Prix i København. og det kan faktisk blive en god nyhed for bureaubranchen.

TDC har indført en ny struktur, hvor man står frit frem for at have et fast samarbejde, og opgaven at aktivere sponsoratet vil kræve bureau-partnere.

“Vi skal i gang med at vælge samarbejdspartnere – også bureau. Eller rettere bureauer, eller freelancere, eller andre. Der er ingen traditionelle bureauer, der kan løbe med det her alene. Så du kan sige, at vores nye strategi og model med ikke at have et lead-bureau kommer til at træde i kraft netop med denne opgave,” siger TDCs chef for MarCom, Camilla Ramby, til Børsen.

Eurovision Song Contest, som det hedder på intertionalt dansk, finder sted med semi-finaler og finale i dagene 5.-10. maj. Det er 59. gang, at Europa samles for at fejre musik og underholdning

TDC vil skabe aktiviteter, der er samler danskerne om den store tv-begivenhed. Med over 90 millioner seere i alene Europa og mange flere seere på verdensplan, fra Kina, Canada, USA til Australien og Indien, er Eurovision Song Contest i et underholdningsarrangement i særklasse.

Gennem foråret  vil TDC arbejde målrettet mod at skabe aktiviteter for at gøre det nemt at engagere sig i begivenheden og dele de største øjeblikke.

Så snart konceptet ligger klar, vil TDC briefe de relevante kompetencer og bureautyper.

”Eurovision Song Contest repræsenterer en festlig og vigtig mulighed for at mødes om en begivenhed. Eventen i København bliver uden tvivl et samlingspunkt, men vi ønsker at engagere hele Danmark, og her kan TDC, som hele Danmarks kommunikationsvirksomhed, være med til at samle danskerne, ” siger Anders Jensen, Group CMO og Senior Executive Vice præsident, Consumer divisionen, TDC Group, i en pressemeddelelse.

B&W-hallerne danner rammerne om løjerne – det er på københavnske Refshaleøen … muntre tunger omtaler det som et øde og misligeholdt sted, som DR har valgt for at imødekomme dem, der gerne så arrangementet afholdt i Jylland.

Mere seriøst ligner det et valg med en meget spændende, kreativ udfordring