TDC Erhverv omsatte sidste år for 6,8 mia. kr. – og marketingafdelingen tæller i alt 12 personer, inkl. den nye marketingchef, Per Braginski.
Han har netop afløst Anne Marie Kindberg, der er skiftet til en anden stilling i TDC – og med en tiltrædelse i denne uge er det af naturlige årsager så som så med store programerklæringer fra Per Braginski. Det er BtB – og for en god bids vedkommende business as usual.
”Vi fortsætter med at udføre strategien, som TDC har lagt: At markedsføre sammenhængende løsninger. TDC Erhverv har mangt og meget ud over ren telefoni, og disse løsninger skal vi gøre mere synlige,” siger Per Braginski.
Han kommer aktuelt fra en stilling som Senior Manager, Insights & Planning, hos Bang & Olufsen. Forinden var han Head of Consumer Insights samme sted.
Cv’et rummer også tre år hos Nokia og tre år på bureau, hhv. to hos Kunde & Co og ét hos OgilvyOne. Det hele begyndte i øvrigt hos TDC, så Per Braginski vender så at sige hjem.
”Jeg har en god, gammeldags marketingbaggrund, som jeg naturligvis vil bringe i spil i jobbet. Tele og teknik har været det gennemgående træk i min karriere, og min filosofi har hele vejen igennem været at basere beslutningerne på indsigt – altså at finde indsigten og på kreativ og interessevækkende måde få den italesat over for kunderne, hvad enten det er erhvervs- eller privatkunder,” siger Per Braginski.
Han tilføjer om det nye job, hvor Below-the-line, digitale aktiviteter og kundeevents fylder en del:
”Jeg er ansat til at lede en kompetent enhed med dygtige og stærke medarbejdere, og har veletablerede bureausamarbejder med Zupa Direct på DM og det kreative samt Mediacom. Det er en luksussituation.”