Opdateret vedr. Yousee: For en måned siden fik TDCs marketingdirektør et nyt job. Koncernen besluttede at flytte alle marketingafdelinger sammen i en ny samlet organisation under hendes ledelse.
Dermed blev hun udstyret med opgaven at tilrettelægge den nye organisation – og det er hun nu færdig med.
Resultatet er blevet oprettelsen af fire nye kompetence-centre, mens de fire forskellige brands – TDC, YouSee/Onfone, Fullrate og Telmore – fortsat vil have hver sin marketingchef.
“Jeg tror, det er vigtigt, at der er nogen, der brænder for det enkelte brand og har fuldt fokus på at håndtere det. Derfor opretholdes disse fire afdelinger med hver sin chef,” siger Camilla Ramby og fortsætter:
“Jeg har så valgt at etablere fire kompetence-centre, der skal gå i dybden med hvert sit område og fungere som sparringspartner for marketingcheferne på de enkelte brand. Det bliver også disse kompetence-centre, der skal sikre, at vi får koordineret indsatsen på tværs af brands, så vi opnår synergier og sikrer, at de placerer sig forskelligt i markedet.”
De fire centre består af Brand og Sponsorship, Marketingservices, Digital Marketing og Production.
Camilla Ramby har klaret bemandingen og udnævnelsen af nye chefer for kompetence-centrene internt blandt de ialt 43 medarbejdere, og hun noterer med tilfredshed, at organisationen er blevet positivt modtaget.
“Jeg kan ikke komme i tanke om et mere spændende sted at arbejde med marketing end TDC og med de spændende udfordringer, der ligger foran os, er der virkelig store muligheder for at udvikle og videreudvikle kompetencer,” siger Camilla Ramby.
Kun på et enkelt punkt er kabalen ikke gået op. Yousee/Onfones marketingdirektør, Anders M. R. Sørensen, har fået en anden rolle i Yousee’s commercial management, og marketingchefen gennem 13 år, Litten Bloch, er fratrådt i forbindelse med sammenlægningen. Camilla Ramby skal derfor på jagt efter en ny marketingchef til Yousee.
Den nye organisation indebærer ingen umiddelbare forandringer i TDC-koncernens mange bureausamarbejder. Dog vil det ene af de fire kompetencecentre – Production – fremover arbejde med overblik over bureauer og priser, hvilket giver mulighed for at tænke mere på tværs i forhold til de opgaver, der skal løses.
“Der er et lead-bureau på hvert brand, og lige som med marketingcheferne, så tror jeg, det er vigtigt, at de har fokus på hvert sit brand. Men vi har en række andre samarbejder, hvor der bliver større mulighed for at placere opgaverne der, hvor det giver bedst mening kompetence- og prismæssigt,” siger Camilla Ramby.
Også i kommunikationsafdelingen er der sket ændringer. Den hidtidige pressechef, Lasse Bastkjær Jensen har besluttet at skifte til Danfoss sammen med Novozymes chef for Public Affaris og media Relations, Flemming Voetmann – som henholdsvis pressechef og public affairs chef.
Hos TDC betyder det, at Yousees hidtidige pressechef, Ib Konrad Jensen, nu er blevet pressechef for den samlede koncern.