TDC og L.O.C. hitter sammen

Peter Engholm
25@mail.dk

240.000 danskere har hentet L.O.C.s nye album – gratis, som led i samarbejdet mellem kunster og teleselskab. Bureauet bag har fået henvendelser fra andre kunstnere, både danske og internationale.

I dag slutter TDC’s kampagne for L.O.C.s nye album. De seneste fem uger har alle danskere kunnet hente albummet Prestige, Paranoia, Persona Vol 1. ganske gratis fra TDC’s platforme. Et tilbud, som 240.000 danskere – i skrivende stund – har benyttet sig af.

Kampagnen har genereret over 350.000 visninger på tdc.dk og er blevet delt mere end 10.000 gange på Facebook. Og Camilla Ramby, marketingdirektør hos TDC, siger om samarbejdet:

“Responsen er overvældende og overgår langt vores forventninger, der i forvejen var høje. Vi er meget glade for al den opmærksomhed samarbejdet har fået, men først og fremmest har det været spændende at udfordre vanetænkningen for, hvordan vi lytter til musik og samtidig give noget særligt til danskerne. Desuden har vi lanceret en særlig L.O.C.-udgave af Samsung Galaxy S II, og den har været en af vores mest solgte telefoner i hele kampagneperioden.”

Hos Subsero, der står bag kampagnen fra første spæde idé til al eksekvering og teknik, siger adm. direktør, Kristoffer Hamborg:

“Tallene taler deres eget sprog. Der er masser af opmærksomhed og goodwill i en kampagne som denne – og vi ser et stort potentiale for mange virksomheder i at arbejde med branded content. Det har vist sig at være en god forretning for alle parter – og så er det endda ret sjovt.”

Definér “sjovt” …

“At musikken, bogstaveligt talt, spiller. At se brugere involvere sig i TDCs mærke, vel at mærke en målgruppe, der ellers er svær at nå, og som ikke er så modtagelig over almindelige reklamebudskaber,” siger Kristoffer Hamborg.

TDC er med på mere fra samme skuffe, og det er andre annoncører også – i lighed med kunstnerne.

“Vi har fået flere henvendelser. Annoncører, der spørger ind til potentialet, og kunstnere – både danske og store internationale – der gerne vil høre mere om konceptet,” siger Kristoffer Hamborg.