TDC vælger ungt bureau til Yousee

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Yousee har tidligere været i bureaurunde uden resultat. Men nu har man teamet op med et lille, ungt og kreativt funderet bureau.

Meddelsomheden er ikke stor, men TDCs øverste marketingansvarlige, Camilla Ramby, vil dog godt bekræfte følgende:

“Ja, vi har indledt et samarbejde med Black Rabbit vedrørende Yousee, men jeg ønsker ikke at sige mere om det på nuværende tidspunkt.”

Black Rabbit er et kun knap to år gammelt bureau, der er stiftet af nogle udbrydere fra BBDO med Carsten Schiott i spidsen. De tog Danske Spil med sig og dermed den stærkt belønnede Oddset kampagne.

Det er dog et bureau, der har valgt at leve et liv mere under radaren og man har ikke hørt meget til dem siden starten.

Bureauet bor hos Kunde & Co på Østerbro, og eksisterer faktisk ikke som selvstændigt selskab. Uagtet manglen på cvr nr. er der dog ingen tvivl om, at Black Rabbit fungerer suverænt som sig selv – og det er da også helt nødvendigt. Kunde & Co arbejder nemlig for Stofa.

Yousee har i længere tid arbejdet med sin strategi. Dels har man et samarbejde med Kontrapunkt om et Corporate Visual Design projekt og dels har man fået sparring til et strategioplæg fra Kim Boisen og den tidligere TV 2 mand, Keld Reinicke.

På det grundlag gennemførte man i efteråret en bureaukonkurrence med tre reklamebureauer, der endte resultatløst.

“Der var ikke rigtig nogen af bureauerne, der ramte plet, så nu har vi taget strategioplægget tilbage på værkstedet,” sagde Camilla Ramby dengang til Bureaubiz.