TDCs marketingdirektør: Den nye branding-kampagne bliver snart taktisk

Peter Engholm
25@mail.dk

Måske er TDC “så godt som hjemme”. I hvert fald giver den nye kampagne mindelser om SAS. Måske ja, siger TDCs marketingdirektør. Men SAS blev aldrig taktisk.

Lidt mindre humor og lidt tættere på TDC. Sådan har Camilla Ramby, MarCom-direktør i TDC, karakteriseret den nye kampagne, “Mit TDC” i forhold til det hidtidige med naturisterne Britta og Claus.

Og det ser ud til at passe – i første omgang dét med mindre humor. Siden kommer man lidt tættere på TDC.

Filmene, de første syv af slagsen, fik premiere i fredags, med Peter Frödin som frontfigur – og overgangs-ditto, al den stund, at han spillede Britta i den hidtidige kampagne.

Der er en eftertænksomhed i de nye film, som kan minde om tonen i SAS-serien “Så godt som hjemme”.

“Det er ikke fordi, vi har valgt det eftertænksomme. Vi er mere tro mod den enkelte kunde, vi viser – og når Peter Frödin-filmen er eftertænksom, så er det fordi, at han er det,” siger Camilla Ramby.

Samme tone ses også i bl.a. morfar-filmen og i filmen med Oh Land, som – hvis man sku’ være flabet – lis’så godt ku’ være Tina Dickow fra SAS.

“Der er mere smil og skæve blink til kameraet med Oh Land. Du kan sammenligne vores film med “Så godt som hjemme” på disse områder: Det er imagefilm, og de er lange. Storfilm, om du vil. Og frem for at præsentere et produkt tillader vi os i første omgang at portrættere en person, der bruger flere produkter,” siger Camilla Ramby.

Og “i første omgang” er valgt med velberåd hu:

“Vi etablerer en platform, og dernæst – i modsætning til SAS – bliver vi mere taktiske i vores kommunikation. I de første film, f.eks. med L.O.C, ser vi kun produkterne som snapshots, f.eks. Home Trio, mobilen, mobilbredbånd, senere bliver det nærmest omvendt: Tættere på produktet, og snapshots af eksempelvis L.O.C. Det rørende portræt af morfar bliver senere til en præsentation af at ringe gratis TDC-til-TDC,” siger Camilla Ramby.

Pendulet svinger fra brand til taktisk – og senere endnu til et sted midt imellem:

“Vi vil senerehen se en kombination – af kendte og ukendte, af image og taktisk – for at vise både bredden og dybden i TDC. Der vil også komme nye personer til, for vi har så mange produkter i TDC, som vi gerne vil fortælle om,” siger Camilla Ramby.