Telenor ansætter to marketingchefer

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

To ledige chef-stillinger i marketing-afdelingen er besat med to marketingfolk, der sammen med en ny seniorkonsulent alle har en fortid hos Kunde & Co.

Sidste år lancerede Telenor en ny marketing organisation med Lenka Rosolova i spidsen.

En organisation med et vist islæt af Kunde & Co – således har 3 ud af 4 chefer i marketingafdelingen en fortid hos bureauet.

Indtil for nylig var to af stillingerne vakante – og de er nu blevet besat:

Søren Stausholm bliver chef for Digital Brand & Marketing. Han har tidligere været interactive group director hos Kunde & Co. Desuden har han været salgs- og marketingchef hos Mondo og global digital marketingchef hos Coloplast. Senest kommer han fra Accenture.

Hendrik Zimmer bliver Head of Customer Engagement. Oprindeligt var det meningen, at afdelingen skulle have ansvar for retail, men den er blevet udvidet og omfatter også kundeloyalitet, oplyser Lenka Rosolova til Bureaubiz.dk.

Også Hendrik Zimmer har tidligere arbejdet hos Kunde & Co, og cv’et omfatter desuden Hakuhudo i Tyskland og Wieden+Kennedy i Amsterdam.

Han har samtidig erfaring fra kundesiden – som reklamechef hos IKEA i Tyskland samt som Trade Marketing Director for Puma i Tyskland. 

Den tredje chef, der er tidl. Kunde & Co-mand, er Frederik P. Siesbye Halsted, der i efteråret blev ansat som Strategic Brand Leader. Han kom direkte fra bureauet, hvor han var senior consultant.

Den sidste chef, som allerede var ansat, da Lenka Rosolova kom til, og som ikke har været hos Kunde & Co – er Michael Gamst, der er chef for marketing-communication. Han var – frem til 2005 – i en årrække på OMD og var siden på kundesiden; Royal Unibrew, PlayStation/Nordisk Film Interactive samt Telenor siden 2009.

Men det gør det ikke med de tre chefer. Dorthe Jensen, der også netop er blevet ansat i marketingafdelingen med titel af Senior Marketing Consultant, har 12 års erfaring som Senior Project Manager hos … nå-ja; Kunde & Co.

Senest kommer hun dog fra en stilling som Brand Communications Manager hos Flügger.

Desuden har Telenor også ansat Petr Taborsky i Mass Market som Senior Director i Mass Market-afdelingen.

Her bliver han ansvarlig for Business og Customer Intelligence.