Telenor Erhverv har før skabt opmærksomhed med en utraditionel BtB-kampagne med bl.a. Mr. San, der på opera-vis fik afleveret ordren på 12 mio. sko til Holstebro – mens shippingmanden i den anden ende af røret blev rørt til tårer over lyden af en ny kunde.
Nu lanceres en ny kampagne ”Supporters til dansk erhvervsliv”, hvor teleselskabet går ind i sportens verden til tonerne af den legendariske Liverpool (og Anfield-)hymne You’ll Never Walk Alone.
”Vi taler fortsat med følelserne og beskriver vores intention og ambition: At være dem, der – lige som hjemmebanepublikummet – har din ryg og bærer dig frem. Det er vores måde at gøre service håndgribeligt på,” siger Michael Gamst, der er marketingchef i Telenor.
For at fange lidt tribunesang-stemningen har Telenor genindspillet sangen uden brug af musikere – i øvrigt med danske sangere.
Supporters til dansk erhvervsliv lanceres i dag på tv, bl.a. TV 2 News, der i denne valgkamp-tid tiltrækker ekstra mange seere. Til gengæld er der så meget rift om placeringerne digitalt i denne tid, at Telenor først går digitalt om et par dage.
”Dette er ikke en one-off, men en kampagne med lang levetid. Der vil komme mere af det samme i efteråret og på de mange kanaler, som BtB efterhånden har fået på hånden i form af video, pre-rolls, CRM etc. Nu slår vi så at sige tonen an,” siger Michael Gamst.