Telenor forsøger at gentage synge-succes

Peter Engholm
25@mail.dk

Efter at 12 mio. sko havnede på rette hylde i Holstebro – med teleselskabets venlige mellemkomst – er man nået til næste kapitel i ”Opera BtB”.

Det er ikke forbi, før den fede dame synger – eller for den sags skyld før ordren, via en fornuftig telefon-linje, er i hus.

Og opera-referencen er valgt med velberåd hu, for Telenor og &Co tog fusen på de fleste med en BtB-film, hvor tenoren John Venning i rollen som Mr. San indtelefonerede en shipping-ordre, så ikke et øje var tørt i den anden ende af røret.

Nu følger en ny syngende ordre – ikke på 12 mio. sko som i den første film, men et nyt domicil. “I Bjergkongens Hal” har fået mildt sagt ny tekst …

Den Svære Toer er en klassiker, ikke kun inden for spillefilm, men også reklamefilm. Der er blot sangeren, ordren og modtageren til forskel mellem de to Telenor-film, og spørgsmålet er, om det lykkes for &Co at matche den første films popularitet. Det er det ikke umiddelbart, at dømme ud fra den spontane dom på de sociale medier.

Kreativ direktør på &Co, Thomas Hoffmann, siger til Huset Markedsføring om den ikke helt så store begejstring:

”Det havde vi sådan set heller ikke forventet. Da ”Mister San” gik i luften, var det en meget anderledes måde at kommunikere teleselskab på, end man var vant til. Omvendt er det ikke, hvad folk synes på Facebook, der er det vigtigste, men derimod om kommunikationen virker, og budskaberne trænger igennem.”

https://www.youtube.com/watch?v=mcvcDnMsvBA