Telenor har behov for at forbedre sin digitale kommunikation

Peter Engholm
25@mail.dk

Teleselskabets søsterselskaber gør det bedre digitalt. Men Telenor kigger mere indad end på bureauer i bestræbelserne på at blive bedre.

På Hotel d’Angleterre i København præsenterede Telenor i går tredje trin i sin Storm-kampagne – og tilbyder sammen med Microsoft, som noget helt nyt, 100 GB storage til alle kunder og 1 TB storage og Office-pakken til familiekunderne.

To digitale produkter, og netop det digitale aspekt går igen i de overvejelser og ambitioner, som Telenor har vedrørende sin markedsføring – generelt, og ikke med afsæt i den kommende kampagne.

Lars Thomsen, direktør for Marked Privat og Erhverv i Telenor, siger til Bureaubiz:

”Vi er generelt rigtig godt tilfredse med vores kommunikation – herunder Above The Line, bl.a. med print. Men vi vil gerne hæve os selv yderligere, f.eks. hvad angår 1-til-1. Dertil kommer, at vi synes, vores søstre hos CBB og Bibob gør et spændende stykke arbejde, hvad angår online.”

Han suppleres af Telenors marketingchef Michael Gamst:

”CBB og Bibob er bedre til at kommunikere på tværs – de er født digitale og har ikke samme kompleksitet som os. Det skal ikke lyde som en dårlig undskyldning, men vi har også fysiske butikker, og det er vigtigt for os, at vi – også digitalt – får skabt gode oplevelser for vores kunder. Det stiller store krav til os.”

Han tilføjer:

”Jeg betragter det i den forbindelse som en fordel at have søsterbrands, der kan inspirere os.”

Når en annoncør taler om at styrke sin kommunikation, så sidder det eksisterende bureau typisk usikkert i sadlen. Wunderman er Telenors digitale bureau. Men hverken Wunderman eller for den sags skyld bureauerne hos de nævnte søsterbrands er ifølge Michael Gamst i spil i forbindelse med de aktuelle overvejelser.

”Jeg tænker ikke på bureauer i det konkrete tilfælde. Pilen peger også lidt indad, når vi skal se på, hvordan vi orkestrerer kompetencerne,” siger Michael Gamst.

Han understreger, at de seneste kampagner er gået rigtigt godt – og dermed ikke noget dårligt udgangspunkt at diskutere sin digitale tilgang:

”Det digitale er på ingen måde ukendt territorium for os – tag bare Robbie Williams-kampagnen, der var udtalt digital. Og yderst vellykket. Men vi ønsker løbende at hæve barren, og derfor erkender vi behovet for en stærkere digital indsats,” siger Michael Gamst.