Telenor henter Brand-manager fra Kunde & Co

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

I Telenors nye marketing-organisation har der i en periode været tre ledige chef-stillinger. Nu er den ene besat.

Telenor er nu begyndt at besætte tre ledige chef-stillinger i marketing. Det sker med ansættelsen af en ny Brand manager, som er hentet hos Kunde & Co.

De tre ledige chefstillinger opstod, da Telenor tidligere i år lancerede en ny organisation med Lenka Rosolova i spidsen for marketing.

Det indebar også en ny organisation i marketing og et farvel til den ene marketingchef.

Den anden, Michael Gamst, fik en ny rolle som chef for marketing-communication, der er et af flere teams i den ny marketing-organisation. Det efterlod så åbne positioner på de tre andre:

  • Digital
  • Branding
  • Retail

Her har man så ansat Frederik P. Siesbye Halsted som Strategic Brand Leader og med ansvaret for Branding.

Han er fundet hos Kunde & Co, hvor han var Senior Consultant. Frederik Siesbye Halsted har desuden tilbragt en årrække i udlandet, hvor han har opnået bred international erfaring med forretnings- og brand-strategi fra forskellige bureautyper i bl.a. New York og London. Han er 34 år og uddannet inden for management og design, og har gennem sit virke som konsulent, fokuseret på branding af virksomheder, services, produkter og markeder.

“Mit overordnede ansvar er udvikle Telenor-brandet, og opbygge governance-strukturer, som fremtidssikrer et strategisk grundlag for vores forretning og aktiviteter. Det gælder områder som udvikling og vedligeholdelse af brand strategi, brand governance i alle nøgleprocesser og brand guidance i al kommunikation,” siger Frederik Siesbye Halsted og fortsætter:

“Hertil kommer en implementeringsopgave, som går ud på at forankre Telenor brandet internt og gøre brandet forståeligt og anvendeligt for alle.”