https://www.youtube.com/watch?v=3TZoiiPo4Gk
Et reklame-samarbejde med kändisser kan være en langstrakt affære – Made from cool-kampagnen med Christopher Walken fra Jack & Jones var 13 måneder undervejs – men andre gange kan det gå møghamrende hurtigt, og et bureau skal således mestre både tålmod og effektivitet.
Og det har været én spurt for Telenor, Universal Music og teleskabets bureau-makkere at få skabt et dansk kampagne-partnerskab sammen med Robbie Williams. Formålet er at fokusere på selskabets parløb med streaming-tjenesten WiMP og på Williams aktuelle album, Swing Both Ways.
På valgdagen, tirsdag, mødte der i reklameblokken på tv danskerne en anden kandidat – i form af Robbie Williams som mulig duet-makker. Og blot otte dage forinden havde Robbie været i Abbey Road-studiet og indspille filmen, hvori han opfordrer os danskere til at synge sammen med ham.
”Det begyndte for et par måneder siden med et møde med Universal – vi holder løbende møder med pladeselskaber for at drøfte projekter, hvor vi kan slå pjalterne sammen. Robbie Williams har et enormt popularitets-spænd i Danmark – unge og ældre, kvinder og mænd – men hverken Telenor eller Robbie Williams har glæde af en klassisk endorsement-kampagne,” siger Michael Gamst, chef for marketing-communication hos Telenor, om optakten til kampagnen.
”Sammen med &Co udviklede vi ideen om en duet med Robbie Williams, som vi pitchede til Universal. De bakkede ideen op, og det samme gjorde hans management team. Det var været intenst forløb, som alle vores bureauer har stor ære af – og de har løbet hurtigt; &Co med ideen, Wunderman med hele det tekniske setup, hvor folk kan indspille og uploade deres duet, og OMD med en ambitiøs mediaplan. Både vi og Universal er enormt begejstret for slutresultatet,” siger Michael Gamst.
Allerede nu har flere hundrede været inde og øve sig, og mange har lagt duet-videoer op, som kan ses på både Telenors site og på YouTube. Og adskillige af disse sangere vil danskerne møde i den kommende tid:
”Vi kommer til at bruge dette content – både i den efterfølgende tv-reklame med Robbie Williams og på bannere. Kampagnen vil køre frem til jul, og herefter vil vi vælge vinderen, der kommer til at mødes med Robbie Williams,” siger Michael Gamst.
Filmen er instrueret af Martin Werner, og kampagnen vil køre parallelt med – eller snarere; på toppen af – en taktisk betonet julekampagne fra Telenor.