Umiddelbart ligner det et nyt kampagneunivers, hvor man har valgt det kreative greb at anvende dukker/animation. Hvad der dog ikke umiddelbart fremgår er, at lydsiden er helt autentisk.
“Lydsiden er interviews med almindelige danskere, der fortæller om deres forhold til teknologi. Der er intet manuskript og det er helt autentisk. Vi er godt klar over, at det ikke fremgår umiddelbart, men det er vores håb, at danskerne efterhånden vil finde ud af, at det er helt almindelige mennesker, der taler,” siger Christoph Nørgaard, der er privatkundedirektør for Telias mobilforretning.
Der bliver således heller ikke tale om en egentlig talsperson. Typerne vil være mange og forskellige i kampagnen, der startede på tv i går, men som beskrives som fleksibel og som derfor kan foldes ud i alle kanaler.
Det er kun personerne, der er animeret – resten af billedsiden er virkelig – og valget af dukker/animation har handlet om at skille sig ud i reklameblokken og skildre nogle typer, der også skiller sig ud uden at blive outrerede typer, som det let ville blive, hvis man skulle skille sig ud med virkelige mennesker.
“Kampagnen handler om at kommunikere vores kerneprodukt. D.v.s. fokus på netværk, ny teknologi og en god kundeoplevelse. Men vi var også helt klare på, at vi ikke ønskede at bruge kendisser – vi ville have almindelige danskere til at fortælle om deres oplevelse med teknologi,” siger Christoph Nørgaard og fortsætter:
“Grundlæggende ligner vi danskere hinanden. Med valget af billedside har vi fået mulighed for at skabe lidt mere kant og en større adskillelse fra type til type.”
Kampagnen er skabt af We Love People, der vandt Telia tidligere i år i en konkurrence.
https://www.youtube.com/watch?v=kxvbVPo0TAw
https://www.youtube.com/watch?v=HcFYGeLct4U
https://www.youtube.com/watch?v=Q2__R4jcbmY