Text100 vinder global PR-kontrakt med Vodafone

Peter Engholm
25@mail.dk

Det amerikanske teleskab har 30 mio. virksomhedskunder, og man ønsker flere – også i Danmark.

Text100 har skrevet kontrakt med det amerikanske teleselskab Vodafone. Aftalen betyder, at Text100 – der identificerer sig selv som ”et digitalt kommunikationsbureau” – nu skal varetage Vodafones strategiske kommunikationsopgaver målrettet Vodafones virksomhedskunder (B2B-segmentet) i mere end 70 lande.

Samarbejdet dækker også det danske marked, hvor Text100s danske kontor i København skal stå for implementeringen af de danske PR-aktiviteter.

Ca. 25 pct. af Vodafones indtægter kommer i dag fra de godt 30 mio. virksomhedskunder, Vodafone har på verdensplan. Det antal skal Text100 nu hjælpe med at få til at vokse; også i Danmark.

Vodafone kom til Danmark i 2001, som et samarbejde med TDC, med ønsket om at skabe en samlet global platform for TDCs og Vodafones kunder. I 2010 blev det samarbejde forlænget og udvidet til også at dække Sverige og Norge.

Mikkel Andersen, der i februar blev ny landechef for Text100 Danmark, glæder sig til samarbejdet og kalder – med henvisning til, at Vodafone er en af verdens største spillere inden for telebranchen – opgaven spændende.

Samarbejdet mellem Vodafone og Text100 er allerede begyndt i udvalgte lande og implementeres globalt løbende.

Aftalen mellem Vodafone og Text100 gælder udelukkende B2B kommunikation på det globale marked. Der er ingen ændringer i lokale agenturers samarbejde med Vodafone på andre områder.