The North alliance (NoA), der for et år siden købte &Co, er nu oppe på tre danske familiemedlemmer.
I slutningen af 2014 skiftede designeren Muggi Ramadani fra McCann-gruppens Scandinavian Design Group til NoA med henblik på at bygge Bold Copenhagen.
Bold er et svensk designbureau – og medlem af NoA-familien.
Nu følger så Great Works Copenhagen – et kreativt digitalt bureau, der lige som Bold relaterer sig til et svensk medlem af familien.
Til at drive bureauet har man fundet to partnere hos In2media: Christian Steen Jensen var Director, Products & Innovation og bliver nu CEO, mens Christian Langballe var Director, Ideation & Products-to-market og bliver COO. De skal have en tredje partner i form af en kreativ direktør, som de er meget tæt på at have fundet.
NoA ejer majoriteten lige som tilfældet er hos Great Works i Stockholm, så bureauet bliver et søsterselskab til det svenske bureau. Relationerne er dog tætte.
“Petronella Panérus, der er CEO i Sverige, sidder også i vores bestyrelse. Christian og jeg har et afsæt i digitale produkter, mens de i Sverige har et afsæt i digital marketing. Vi tror, at svaret ligger ind imellem de to, så vi supplerer hinanden godt,” siger Christian Langballe.
Han har bl.a. arbejdet med MobilePay, som er et godt eksempel på deres afsæt.
Bureauet er flyttet ind i Bredgade som naboer til &Co og Bold Copenhagen.
“Med hele NoA-netværket, Great Works i Stockholm samt &Co. og Bold Copenhagen som vores naboer, er vi født ind i en stor kreativ familie. Det giver os flere muskler og muligheder, end hvis vi startede to mand fra scratch. Det skal vi naturligvis lukrere på,” siger Christian Langballe.
De er dog ikke to mere. Den digitale designer Bo Fløjborg startede 1. marts, mens den digitale AD’er Tarik Arnautovic starter 1. april. Og så er forventningen, at en Creative Director er på plads per 1. maj.
“Vores gode start afspejler helt enkelt, at behovet for en yderligere samtænkning – ikke prioritering – af kommunikation og markedsføring med digitale produkter og oplevelser er til stede,” siger Christian Steen Jensen og fortsætter:
“Vi fokuserer mindre på, om det er marketing, et produkt, innovation osv., men arbejder med alle elementer implicit, med rette løsning for øje. Det, kombineret med ambitionen om kun at lave gode ting, med de dygtigste kreative, er noget folk har respekt for og gerne vil være en del af.”