Af Peter Engholm, journalist

Det store awardshow uddelte meritter, bronze, sølv og guld til 5 bureauer og 3 produktionsselskaber. Et dansk team vandt merit i talentrækken, mens Lego fik en særpris for årets mest miljøbevidste kreative arbejde.

Design- og animationsstudiet Kühl & Han afslutter sit blot tredje regnskabsår i denne måned, og det falder sammen med en fornem anerkendelse for H&M-projektet Loop: Både guld, sølv, bronze og merit ved The One Show i New York.

“Vi er mega-glade og stolte. Det havde vi ikke turde håbe på. En stor tak til hele holdet fra AKQA Stockholm, som fik os involveret i et meget ambitiøst projekt, og som viste os stor tillid hele vejen igennem,” siger Morten Kühl, der er medstifter og visual director. Han suppleres af Mathias Hansen, ligeledes medstifter og visual director:

”Det er første gang, vi har haft muligheden for at være med til at designe en fysisk oplevelse, hvor 3D-elementer fra filmene er blevet til fysiske elementer i selve retail-oplevelsen. En meget lærerig proces og en platform, vi meget gerne vil udforske mere i fremtiden. Mikset mellem det digitale og det fysiske er noget, vi kommer til at have mere fokus på for fremtiden her i Kühl & Han.”

The One Show er et udskilningsløb, hvor ca. 20.000 indsendelser typisk bliver vurderet. I år markerede en 236 sider lang shortliste grovsorteringen. Af disse kom 1666 arbejder videre til anden runde som finalister. Størstedelen af disse, godt 1100, fik en merit i finalen – resten fik guld, sølv eller bronze, samt ‘best of discipline’ og særpriser.

Der var en sølv til Hjaltelin Stahl og Pegasus for ‘The big Danish bacon pre-roll’ for Danish Crown samt en merit, mens UncleGrey fik fire meritter for ‘Truthmark’ for Canon, og Virtue, No Sleep og Bacon X modtog tre meritter for ‘teAR down this WALL’ for The DDR Museum.

Bacon fik en merit for ‘The Tower for Volvo Trucks’.

Lego vandt en af særpriserne, Green Pencil, der gives for årets mest miljøbevidste, kreative arbejde; ‘Green Instructions’ med Ogilvy Poland som bureaumakker.

Derudover var der en merit ved YoungOnes til et team bestående af de to danske kreative, Mia Seland Petersen og Mike Dinesen Petersen, samt den dansk-svenske strateg Line Szeged Jess. De blev for nyligt færdige på Berghs School of Communications i Stockholm.

The One Show 2021 – udvalgte resultater

Guld

Kühl & Han
Loop for H&M. Design (Spatial Design)

Sølv

Kühl & Han
Loop for H&M. Experiental & Immersive (CX)

Hjaltelin Stahl og Pegasus
The big danish bacon pre-roll for Danish Crown – Film (Online Films & Video – Pre-Roll – Single)

Bronze

Kühl & Han
Loop for H&M. Experiental & Immersive (Innovation in Experiential)

Green Pencil

Lego
Green Instructions

Merit

UncleGrey
Truthmark for Canon. Interactive & Online (Websites – Utility)
Truthmark for Canon. Interactive & Online (Craft – Use of Technology)
Truthmark for Canon. Direct Marketing (Digital & Online – Websites & Mobile)
Truthmark for Canon. Digital Craft (UX / UI – Utility / Ecommerce)

Virtue, No Sleep og Bacon X
teAR down this WALL for The DDR Museum. Out of Home (Craft – Use of Technology)
teAR down this WALL for The DDR Museum. Experiental & Immersive (AR, VR, MR)
teAR down this WALL for The DDR Museum. Branded Entertainment (AR, VR, MR)

Hjaltelin Stahl og Pegasus
The big danish bacon pre-roll for Danish Crown – Interactive & Online (Online-only Video – Pre-Roll – Single)

Kühl & Han
Loop for H&M. Experiental & Immersive (Immersive Spaces)

Bacon
The Tower for Volvo Trucks. Film (Online Films & Video – Long Form – Single)

Merit – Young Ones

Mia Seland Petersen, Mike Dinesen Petersen og Line Szegedi Jess
IRL for Burger King

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club