Thomas Bertelsen siger farvel til OMD

Peter Engholm
25@mail.dk

Mediabureauets adm. direktør gennem syv år fratræder og vil nu overveje karrierens næste skridt. Hans afløser er fundet internt i netværket.

Med sine syv år på posten er Thomas Bertelsen den hidtil længst siddende adm. direktør for OMD. Men denne periode slutter inden for de nærmeste uger. For efter næsten 15 år på bureauet har han med egne ord ”behov for nye udfordringer”, uden at vide præcist hvad den kommende tid skal bringe.

”Når folk har spurgt mig – og når jeg har spurgt mig selv – hvad jeg skal lave efter OMD, har jeg længe været blank. OMD er gået i blodet, og alt holdes op imod det. Det gør det vemodigt at sige farvel, men jeg skal videre, så er jeg nødt til at få lidt afstand til OMD for at få mulighed for at planlægge min videre karriere. Det ville ikke være fair at sidde i direktørstolen og mentalt været tjekket ud af OMD, mens jeg prøvede at finde ud af, hvad jeg vil,” siger Thomas Bertelsen til Bureaubiz.

Han har nu forskellige muligheder, som han skal i dialog om i den kommende tid, både på bureau- og annoncørsiden.

Thomas Bertelsen forlader et OMD i fremdrift. Bureauet havde sit hidtil bedste regnskabsår i 2011, bl.a. med et resultat før skat på godt 13 mio. kr., og i år er det blevet til et stort antal priser, med gevinster ved bl.a. DIA og Cannes Lions.

OMD’s bestyrelsesformand Peter Gottfredsen udtaler:

”Thomas har adviseret mig om sine overvejelser for nogle måneder siden, og vi har derfor haft god tid til at finde en passende afløser. Jeg er glad for at kunne fortælle, at vi har fundet den nye direktør i egne rækker, og at Dorthe Bjerregaard-Knudsen bliver ny adm. direktør for OMD”.

Dorthe Bjerregaard-Knudsen har været direktør for Omnicom Media Groups analyse- og rådgivningsenhed BrandScience siden 2005. Hun har siden 2007 haft ansvaret for de nordiske lande og været en del af den internationale ledelse af BrandScience.

”Med sin baggrund træder Dorthe ind i sin nye stilling med en indgående forståelse for virksomhedernes forretningsmæssige udfordringer og et unikt indblik i, hvordan man får det optimale udbytte af media- og marketinginvesteringerne”.