Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk
Foto: Getty Images

Gør dit benarbejde, tag kunderne med på råd, gør det let for dem og overgå deres forventninger. Ti fagfolk fra nær og fjern kigger i ny e-bog i krystalkuglen for kundeinddragelse.

Kunderne skal inddrages, lyder mantraet i disse år, og ti internationale marketingeksperter giver i en ny e-bog fra rådgivningsvirksomheden UserTribe deres bud tendenserne for kundeinddragelse anno 2017.

Bureaubiz har læst bogen og viderebringer her fagfolkenes budskaber i hovedtræk:

Brynhild Vinskei, marketingchef i Xstream
I takt med at virksomhederne ved mere og mere om deres kunderne, forventer kunderne også, at denne viden bliver brugt til at skræddersy information til dem. Så længe deres behov bliver mødt, spiller det en mindre rolle, om der er tale om salg, service eller markedsføring.

Mark Hurst, adm. direktør i og stifter af Creative Good
Lad være med at spørge kunderne, hvad de vil have. Find selv ud af det. Man kan godt spørge sine kunder om, hvad de synes, men man skal have tid til at lytte til svaret.

Grimur Fjeldsted, chef for digital innovation i Ecco
Sig farvel til produkter og goddag til ’connected products’. Det handler om samarbejde, partnerskaber og om at åbne virksomheden for omverdenen og gøre den til en platform for input.

Neil Stanhope, stifter af Underscore
Kunder, som kan lide din forretning vil fortsat engagere sig i den, men kun hvis du holder trit med verden omkring dig. Informationen skal rettes mod, hvem og hvor kunderne er lige nu.

Tine Thygesen, Co-Founder at Founders House
En virksomhed skal ikke bare være en salgsmaskine – den skal være en bevægelse. Folk køber produkterne af behov, men lige så meget fordi de taler til dem. Forbrug og formål bliver mere tæt forbundne, og det handler mere end nogensinde om at nå sit publikum.

B. Joseph Pine II, forfatter og medstifter af Strategic Horizons LLP
En kunde er hverken et marked, et segment, en niche, en person eller noget andet mere eller mindre ubestemmeligt. En kunde er et individ, og virksomheder skal tænke i individer frem for markeder.

Johan Lopes Helgesson, digital strateg hos Adobe
Overgå kundens forventninger. Man må tænke hele vejen rundt om kundens forventninger og gøre hver eneste kundeoplevelse til en fryd fra først til sidst. De rigtigt dygtige er nærmest besat af deres kunder.

Alex Kreger, adm. direktør i og stifter af UX Design Agency
Gør det enkelt for kunden. Du skal kende dine kunders adfærd og indhente feedback for at finde dine svage punkter. Digitale løsninger skal være lette at bruge. Det skal være behageligt, der skal være flow, og din egen passion skal skinne igennem.

Jonas Alexandersson, adm. direktør i og medstifter af UserTribe
Når de handler om at drage nytte af kundeindsigt, begår virksomheder de samme fejl igen og igen. De glemmer eller evner ikke at involvere kunderne. Evnen til at integrere og lære af kundeindsigt på tværs af organisationen bliver en fordel for virksomheder i 2017.

Tim Vang, adm. direktør i og medstifter af pree.to
Vend dine fejl til din fordel. Vi vil så meget, men ender ofte med at tabe det på gulvet. Kunder og markeder er uforudsigelige, og man er nødt til at prøve at få det bedste ud af det, der ikke gik som ønsket.

E-bogen ’The 2017 Customer Outlook’ er udgivet af UserTribe i dag og kan downloades gratis her.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club