Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Tidl. bureaumand skal sikre TV 2 digital gennemslagskraft og får ansvaret for TV 2 Creative sammen med creative director Chaga Signe Bruun.

I en nyoprettet stilling som head of creative management, skal Simon Ryhede ”videreudvikle og sikre TV 2s digitale gennemslagskraft.” Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse. 

Simon Ryhede var i knap seks år social & digital direktør hos We Love People, siden kom han til Momondo som global digital director. Det seneste år har han været digital marketingchef hos VisitDenmark.

Fra 1. august skal han altså så arbejde i TV2s interne kreative bureau, TV 2 Creative, hvor han kommer til at referere til kommunikations- og marketingdirektør Jacob Weinreich.

”Simon får en central rolle i at videreudvikle TV 2s digitale marketingkanaler. Vi har allerede i dag – på toppen af vores egne stærke platforme – en gennemtænkt og sofistikeret tilgang til brug af særligt sociale medier, og det skal vi bygge videre på og i endnu højere grad end hidtil få skabt den naturlige kobling til TV 2 PLAY,”siger Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør på TV 2.

Stillingen er en udvidelse af ledelsen for TV 2 Creative, der tæller ca. 30 medarbejdere, idet Simon Ryhede får delt ansvar med creative director Chaga Signe Bruun,  der kom til TV 2 i 2018.

TV 2 Creative står bag kampagner, der inkluderer alt fra store brandingkoncepter som ’Alt det vi deler’ til landsdækkende events, underholdningsformater og fiktionsuniverser, og dertil kommer det løbende arbejde med TV 2s kanalbrands, hvor positionering og salg af TV 2 PLAY er helt centralt, skriver TV 2 i pressemeddelsen.

TV 2 Creatives kampagner har vundet priser ved bl.a. D&AD (2 Yellow Pencils), True Award, Creative Circle, Clio og Promax (Best Inhouse Team in Europe).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club