Geelmuyden Kiese-direktør til TV 2

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Chaga Signe Bruun kommer til TV 2 efter godt et år hos Geelmuyden Kiese. Samtidig ansætter TV 2 Tina Haahr, der kommer fra Mono Solutions. Begge kvinder har erfaring fra flere bureauer.

Chaga Signe Bruun kom til Geelmuyden Kiese for et års tid siden som kreativ direktør med ansvar for kreativ strategi og konceptudvikling.

Nu skifter hun til TV 2, hvor hun bliver creative director i marketingafdelingen.

Samtidig ansætter TV 2 Tina Haahr som design- og produktchef.

”Det er to blændende og kreative kort, som vi kan præsentere. Vi har haft et historisk flot 2017 og jeg er ikke i tvivl om, at vi med to så stærke personligheder kun kommer til at stå endnu tydeligere i landskabet fremover”, siger TV 2s marketingchef, Jacob Weinreich.

Chaga Signe Bruun har også en fortid hos Wibroe, Duckert & Partners, hvor hun i godt tre år var digital creative director og bl.a. var medansvarlig for Tuborgs reklameunivers med ølkuskene og brandets digitale transformation.

Hun siger om det nye job:

”Jeg opfatter det som min fornemste opgave at gøre målgrupper til mennesker. Mit udgangspunkt er altid enkle tidløse sandheder om, hvordan mennesker tænker og fungerer. For det er i det identificerbare, at kommunikation gør indtryk og involverer. Ligesom tv”.

Og hun fortsætter:

”Derfor kan jeg ikke forestille mig en mere relevant arbejdsplads end TV 2. Min ambition er, at vi i TV 2 Marketing skal stræbe efter at gøre alle TV 2-programmers tilstedeværelse interessant. At være ambitiøs på hver en opgaves vegne. Og sætte barren højt for kvaliteten af det arbejde, der udkommer. At efterleve dette benspænd bliver en kæmpe udfordring. Men heldigvis får jeg nogle af Danmarks dygtigste kreative omkring mig, som allerede gør det til hverdag. Det glæder jeg mig til at blive en del af.”

Rekrutteringen af de to ligger i forlængelse af en generel oprustning gennem hele 2017 hos TV 2 Marketing.

”Vi er gået i retning af markant øget slagkraft på kreativ konceptudvikling – som blandt netop har givet sig udslag i 19 shortlistings til Promax – populært kaldet ”EM i Markedsføring” for broadcastere og streamingtjenester,” siger Jacob Weinreich – se i øvrigt en klumme af Jacob Weinreich her om, at de går efter guldet.

Tina Haahr kommer fra en stilling som head of design hos det digitale bureau Mono Solutions – der ud over hovedkontoret i København har kontorer i London og Denver – hvor hun har stået for at udvikle forretningen og Monos brand.

Også Tina Haahr har tidligere været på bureausiden. Hun har været head of UX & Design hos Dwarf, og art director hos bl.a. OMI People og DDB Tribal.

”Min fornemmelse er, at der er en god puls og et godt drive i den hér branche, og TV 2 står for mig som et moderne, men også modent mediehus, hvor der er mulighed og åbenhed for forandring,” siger hun og fortsætter:

”TV 2 har desuden nogle værdier, som jeg finder supersympatiske og som f.eks. ses tydeligt i en kampagne som ’Alt det vi deler’. Jeg glæder mig til at skulle arbejde sammen med dygtige, passionerede mennesker og til at bidrage til den løbende udvikling af TV 2, i en medieverden i konstant bevægelse. Og så ser jeg frem til at blive en del af en dynamisk ledelse.”

Chaga Signe Bruun erstatter Carsten Støttrup, mens Tina Haahr erstatter Jesper Jul Mørch.