Tidl. Responsive-direktør opretter eget selskab

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Tidligere kontaktdirektør i Responsive har i løbet af sommeren nedsat sig med eget selskab, der tager over, hvor bureauet slap for to år siden.

I 2009 oprettede Responsive et datterselskab, Responsive Optimizer – og Kim Lerborg blev som partner sat i spidsen for selskabet med den opgave at optimere responsmarkedsføringen for kunden.

Men to år efter – i 2011 – blev Responsive Optimizer nedlagt og nu her – endnu to år efter – går Kim Lerborg sine egne veje.

Han siger ved udgangen af august farvel til Responsive og har dannet sit eget selskab, hvis navn ligger meget tæt på det datterselskab, han var partner i.

Response Optimizer hedder Kim Lerborgs nye selskab, og han fortæller til Bureaubiz, at konceptet i forhold til Responsives datterselskab er mere udbygget på dialog-området og brug af digitale medier.

Det handler dog stadig om at optimere:

”Nichen er optimering af responsmarkedsføring i on- og off-line medier. Mange siger de arbejder med tests i deres kampagner, men reelt er det få, der gør det struktureret og bruger resultaterne af disse tests målrettet. Mange springer f.eks. let hen over den fase hvor man opsætter hypoteser for kommende tests. Og det er ofte i den fase de gode ideer opstår”, siger Kim Lerborg til Bureaubiz. 
 
Kim Lerborg benytter sig af et hold at freelance tekstforfattere og grafikere, der giver ham den fordel, at han ikke har faste omkostninger og derfor sender små regninger, som han udtrykker det.
 
Han har taget et par kunder med fra Responsive, bl.a. SOS Børnebyerne og Læger uden Grænser og så er G4S, der var kunde på Responsive Optimizer vendt tilbage. Helt ny kunde er Ekstra Bladet og ifølge den nye bureauejer, er der yderligere et par andre kunder på vej.

Bureauet får plads hos Mediabroker, som Kim Lerborg har et samarbejde med omkring optimering af responsmarkedsføring.