Da IUM i starten af året blev til Initiative og UM, betød det et farvel til gruppens danske chef, Heine Jørgensen. Siden april har han været selvstændig konsulent i egen virksomhed.
Fra 15. oktober sidder han igen ved bordenden. Denne gang på den modsatte side af mediabureauerne, da han bliver VP Nordics i den danske adtech-virksomhed Adform, der udbyder en softwareplatform til digitale annoncekampagner.
Med titlen følger ansvaret for det danske, svenske, norske og finske marked, hvor hovedopgaven bliver at udvikle og eksekvere virksomhedens forretningsstrategi og sikre fortsat vækst. Det skal han gøre fra Adforms kontor i København.
I en pressemeddelelse lyder det fra Heine Jørgensen, at han ser frem til at bringe sin erfaring fra bureausiden i spil.
“Nogle gange får man en mulighed, som man ikke kan sige nej til, og det har jeg fået her,” siger Heine Jørgensen. Han fortsætter:
”Vi ser en stigende digitalisering af annonceringen indenfor alle marketingskanaler, og her står Adform enormt stærkt positioneret til at blive et af de absolut førende adtech-selskaber.”
Branchekendskab fra bureausiden
Troels Philip Jensen, adm. dir. i Adform, ser det også som en force, at Heine Jørgensen kommer med bureauperspektivet. I pressemeddelelsen siger han, at han tilfreds med, at det er lykkedes at få Heine Jørgensen med om bord. Han uddyber:
”Med Heine Jørgensen får Adform en erfaren og handlekraftig leder med et stort branchekendskab fra bureausiden. Vi er overbeviste om, at han vil bringe nyt momentum og bidrage med et stærkt kommercielt drive til udviklingen af Adform i Norden.”
Heine Jørgensen er uddannet fra European School of Advanced Management og har en HD fra Aarhus Business School i økonomi og ledelse. Før stillingen som CEO hos Mediabrands og IUM, har han været commercial director hos Ebary classifieds group, der bl.a. står bag Den Blå Avis, og COO for MEC (nu Wavemaker).
Adform blev stiftet i 2002. Virksomheden har i dag 27 kontorer fordelt verden over og beskæftiger 650 medarbejdere. Kundelisten tæller flere globale brands – herunder BMW, Vodafone, Tiffany’s &Co og flere mediabureauer.