Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Peter Scheuer Jensen er gået ind som investor i Adfair, der er købt ud af Guava under et år efter, det blev solgt til Guava. Desuden er Deducta-direktør medinvestor.

I en børsmeddelelse fra Guava om salget af affiliate marketing selskabet Adfair tilbage til den oprindelige ejer, blev denne kaldt Henrik Holm Nielsen.

Det er sådan set rigtigt nok – bortset fra, at Henrik Holm Nielsen hedder Henrik Sode Holm. Men den fejl lever han med, fordi han er kommet ganske godt ud af det korte intermezzo, han har haft med Guava.

Selskabet blev solgt i første kvartal sidste år, og han har fået 15,5 mio. kr. kontant. Til gengæld har han købt tilbage for 9 mio. kr. – og det vel og mærke et selskab, han beskriver således:

“Vi er mindst på samme niveau, som da jeg solgte. Faktisk vil jeg mener, vi står stærkere nu”, siger Henrik Sode Holm og tilføjer, at selskabet består af 10-12 mennesker – det samme som ved salgstidspunktet – og at han venter vækst i det kommende år. Desuden forventer han også at kunne aflevere sorte tal på bundlinjen.

Hans synspunkt om, at selskabet står stærkere underbygges af den investorkreds, han har fået med. Den tæller tidligere Synoptik-direktør Peter Scheuer Jensen, nuværende COO for Sam Headhunting, hvor han om et år overtager posten som adm. dir., og Deducta-direktør Sebastian Gullak, der har stor ekspertise inden for søgeords-optimering.

Desuden har han fået Christian Falck-Andersen med som både investor og aktiv i selskabet. Han kommer fra Guava.

“Det var for mig vigtigt, at få nogle stærke investorer med, hvis jeg skulle købe tilbage. Der er penge i markedet, men kravene til rådgivning er blevet større med det marked, vi er i nu, og derfor havde jeg brug for folk, der kan være med til at løfte troværdigheden”, siger Henrik Sode Holm, der selv ejer majoriteten.

Kommentarer

  1. Henrik Sode Holm driver også spamfirmaet adfair aps, som generer almindelige mennesker med vildledende fupreklamer.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club