Tigers marketingdirektør: SoMe er ikke nok

Peter Engholm
25@mail.dk

Flying Tiger Copenhagen er ude med sin første reklamekampagne nogensinde – med sit nye bureau og målet om at ramme andre end ambassadørerne.

Kald det et tigerspring. Det er, hvad detailkæden Flying Tiger Copenhagen har foretaget marketingmæssigt i år – og som i dag kulminerer med kædens første reklamekampagne.

Flying Tiger Copenhagens nye globale marketingdirektør, Klaus Vemmer, har ansat en ny marketingchef (Dorte Kryger), en egentlig marketingafdeling er opbygget – og først blev Hjaltelin Stahl valgt oven på en pitch, og siden blev Motor Agency hyret til at eksekvere den julekampagne, som lanceres i dag. Den kan ses forneden.

Reklamekampagnen går ud på bl.a. tv, radio, outdoor og nettet. Også her er der tale om et stort spring, idet Tiger først har kommunikeret via den enkelte butik – suppleret med sociale medier.

I dagens udgave af Børsen gør Klaus Vemmer op med den hidtidige tilgang:

”Vi er hoppet ud af skabet og er begyndt at agere, som alle andre har gjort altid.”

Det gælder primært den brede annoncering, for sociale medier ville være for snævert et fokus:

”Det er ingen tvivl om, at for et år siden troede man, at hvis man bare på Facebook og Instagram, så var det fint. Men du rammer stort set kun de mennesker, der allerede har valgt dig. Du får alle ambassadørerne, men vi får ikke skabt kontakt til alle dem, der ikke er ambassadører,” siger Klaus Vemmer til avisen.

Julemanden – ikke Santa Claus, men Shopperclaus – og kalendergaver bliver krumtappen i kampagnen, der kører i Danmark. Men den er skabt til at kunne bruges på alle Flying Tiger Copenhagens 29 markeder, og 9 af disse lande vil bruge dele af den nye kampagne i deres fremstød for kalendergaver.