Simon Higby er netop landet i Danmark og begyndt sit virke som ny kreativ direktør hos DDB i København. Hans tiltrædelse blev annonceret i november, men der var nogle ting, der skulle gøres færdig først hos DDB i Stockholm.
Blandt dem var en opfølger på den kampagne, der fornylig af AdAge blev nævnt som en af sidste års bedste ideer.
Der er tale om ideen med at placere et billboard med et tilbud på en vintertilpasset VW model på en frossen sø. Tilbudet gjaldt så længe skiltet blev stående.
Ud over forskellige reklamer omkring eventen kunne man også på de sociale medier gætte på, hvor længe skiltet ville blive stående.
Nu gentages kampagnen – men i år spiller en bjørn hovedrollen. Man har nemlig fået installeret et kamera i en bjørns vinterhi. Det giver selvfølgelig ikke alle tiders mest action mættede internet-tv – men alle kan følge med, og tilbuddet gælder så længe bjørnen er i sit vinterhi.
Lige som den frosne sø, er der også her en konkurrence, hvor man kan gætte på, hvornår bjørnen forlader sit hi. Og der følges op med diverse bannere, print samt taktiske tv-spot (se her og her).
Bjørnen kan følges her.