Dansk Supermarked kunne lige før pinse-weekenden fortælle om en god økonomisk udvikling i første del af året. Og kæden har åbenbart også været fremme i skoene i forhold til at tilrettelægge tilbudsavisen på en ny måde.
Selskabets kæder har nemlig fornylig flyttet distributionen fra weekenden til onsdag – og nu følger Coop-kæden Fakta så efter med et tilsvarende initiativ.
”Vi kan se, at flere og flere lægger deres store indkøb omkring torsdag, fredag og lørdag – derfor er det naturligt at komme med en frisk tilbudsavis her. Det giver bedre mulighed for forbrugerne at planlægge deres indkøb,” siger marketingchef Heidi Kessler, fakta.
Kæden, der består af over 400 butikker, benytter lejlighed til at give avisen en lille ansigtsløftning.
”Vores tilbudsavis er blevet lidt enklere med færre budskaber, men stærkere tilbud. Det er blevet endnu tydeligere, at fakta er en discountbutik med lave priser,” siger Heidi Kessler.
Der er også andre fordele ved den tidligere distribution. Man kan nå at få indikationer på, hvordan tilbuddene bliver modtaget, og butikkerne får mulighed for at gøre tilbuddene klar på tidspunkter, hvor der ikke er lige så travlt som i weekenden.