Datatilsynet har stillet flere spørgsmål til DSB om, hvordan både de og deres bureau behandler oplysninger om medlemmerne i DSBs kundeklub, DSB Plus.
Interessen fra Datatilsynets side kommer ovenpå, at der er sket en fejl hos DSBs dialogbureau, OgilvyOne, som er kommet til at sende oplysninger om andre personers navn, adresse, e-mail og interesser til omkring 10.500 personer. Det skriver Version2.
DSB har tidligere været ude at sige, at to mail-lister er blevet parret forkert, og det har nu fået Datatilsynet til at stille en række spørgsmål til DSB omkring både virksomhedens og bureauets håndtering af data.
”Det er vigtigt, at vi får svar fra DSB på samtlige spørgsmål, for det er væsentligt at finde ud af, hvordan persondata behandles, når en offentlig virksomhed som DSB opretter en kundeklub”, siger Lena Andersen, der er kontorchef hos Datatilsynet til Version 2.
Blandt de informationer, som Datatilsynet ønsker, er en beskrivelse af OgilvyOnes opgaver i forhold til de omhandlede medlemsoplysninger.
Datatilsynets brev med alle spørgsmål kan ses på version2.dk