Tivoli Friheden vælger Magnetix og Clienti

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den 17. største turistattraktion opruster nu på både det digitale område og på de sociale medier, som henholdsvis Magnetix og Clienti skal hjælpe med. Samtidig fortsætter man med det nuværende bureau.

Tivoli Friheden vil ikke bare styrke det digitale område, men vil sætte ekstra fokus på de sociale medier.

På VisitDenmarks liste over de mest besøgte turistattraktioner, ligger det aarhusianske tivoli på 17.pladsen, og måske er det for at forbedre den placering, at man har indgået aftale ikke bare med et, men med to bureauer.

Magnetix, som igen i år ligger nr. 1 blandt de digitale bureauer ifølge MyResearchs MyImage-analyse og Clienti, der vandt flest priser ved nordjyske Årets Brøl 2016.

Om baggrunden for at vælge Magnetix siger Morten Palm, salgs- og marketingchef hos Tivoli Friheden:

“De er Danmarks bedste digitale bureau og hamrende skarpe og jeg føler mig meget tryg ved dem fordi de har en forståelse og indsigt i vores branche på grund af deres referencer”.

Med referencer henviser Morten Palm til Magnetix’ samarbejde med Lego, Lalandia og Tivoli i København.

Mens Magnetix især skal hjælpe med det digitale set-up, så som den digitale struktur, hjemmeside og mails, får man hjælp fra Clienti ftil social media-strategien.

”Vi har et stærkt brand og tror på, at der ligger et stort potentiale på sociale medier. Det har vi tænkt os at udnytte optimalt, og her kommer Clienti ind i billedet,” siger Morten Palm, salgs- og marketingchef hos Tivoli Friheden.

Han fortsætter:

”Vi valgte Clienti, fordi de med deres store fokus på data og digitale trends altid er i stand til at dokumentere effekt og sikre, at vi opnår markante resultater i relation til udvalgte KPI’er på sociale medier.”

Social media-kampagnen er allerede startet og Lasse Juhl, head of social hos Clienti siger om de første resultater:

”De første ugers annoncering for sæsonkort har sikret Tivoli Friheden en RoAS (return on advertising spend) på 30. Det betyder, at man for hver investeret krone har fået et afkast på 30 kr., og det er alle parter svært tilfredse med. Resultatet er opnået ved hjælp af unikke annoncer til tidligere sæsonkortholdere, børnefamilier, folk med interesse for Den Gamle By m.fl.”

Omdrejningspunktet, i det nye SoMe-samarbejde, bliver løbende konsulentarbejde og digital annoncering med fokus på skræddersyede annoncer til små målgrupper.

I forvejen samarbejder Tivoli Friheden med Creative Zoo som grafisk og strategisk samarbejdspartner.