Tivoli vender tilbage til &Co

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Tivoli droppede &Co for et år siden og har siden haft lead-rollen insourcet. Nu bliver &Co igen bureau, men i en anden rolle.

For et år siden sagde Tivoli farvel til & Co med begrundelsen at man ville insource lead-rollen.

Siden er Michala Svane kommet til som ny marketingchef og hun har nu besluttet at genoptage samarbejdet med bureauet, som var Tivolis leadbureau fra 2009-2015.

”Vi genetablerer samarbejdet, men på en anden måde. Vi fortsætter med den grafiske produktion hos os selv, men vil bruge & Cos strategiske kompetencer i forhold til konceptudvikling,” siger Michala Svane.

Tivoli er de senere år gået fra at være en sæsonvirksomhed til en helårsvirksomhed og har i den forbindelse udviklet en række nye forretningsområder, bl.a. digitale spil som Tivoli Puzzle og Tivoli Zombie og det er til den fortsatte konceptudvikling, at det ifølge Michala Svane giver god mening at entrere med &Co .

Desuden fokuserer Tivoli meget på de sociale medier og det skal &Co også hjælpe med.

“&Co er har oprustet kraftigt på de sociale medier, som fylder mere og mere for os. Med det nye samarbejde ser vi frem til at sætte nye standarder og med &Co, har vi et godt udgangspunkt for det,” siger Tivolis marketingchef.

Thomas Christenson, partner på &Co siger om samarbejdet:

“For &Co. er det og har altid været en fornøjelse at arbejde med Tivoli. Vi skabte tidligere sammen med Tivoli et univers, der samlede Havens mangfoldighed af kulturtilbud. Sammen med Great Works og Bold (samarbejdspartnere i The North Alliance, red.) har vi nu endnu flere strenge at spille på for at skabe kommunikationsløsninger med et højt kreativt niveau, som oser af Tivolis sjæl, men også evner at formidle de mange aktiviteter, som sikrer tilgangen af gæster i Haven.”

Tivoli har stadig et samarbejde med Magnetix, men valgte i foråret nyt mediabureau, idet de gik fra MEC til Orchestra. Det samarbejde trådte i kraft for en måned siden.