Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

WPP giver ikke op, og overvejer fornyede bud på et køb af TNS Gallup, som ellers i sidste uge meddelte en fusion med tyske GfK.

WPP Groups topchef, Sir Martin Sorrell, fik reelt en kurv, da TNS Gallup i sidste uge afviste hans frieri ved at offentliggøre en fusions-aftale med tyske GfK. Men han er ikke en mand, der lader sig afvise, og efter en henvendelse fra WPP Group har TNS Gallup nu åbnet for, atWPP kan få adgang til de samme informationer, som GfK har fået i forbindelse med fusionsforhandlingerne. Det fortæller Brandrepublic i England.

TNS Gallup har tidligere afvist WPP’s bud, fordi det har sat værdien af analysefirmaet alt for lavt. Men nu er det desuden kommet frem, at fusionen, der vil forme verdens næststørste analysefirma efter amerikanske Nielsen, kan løbe ind i problemer med godkendelse i EU. Det er styrken på mediaanalyser, der kan give problemer.

Den information har fået Sir Martin Sorrell til at fnyse, at parterne ikke har gjort deres arbejde ordentligt. Han prøver desuden at kaste grus i maskineriet ved at sige, at fusionen med GfK kan føre til personale-reduktioner.

Sir Martin Sorrell overvejer nu at fremsætte et nyt bud – eller måske endda gå ind i et egentlig forsøg på en såkaldt “fjendtlig” overtagelse.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club