To bureauer bag største kampagne fra McDonalds i dette årti

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Morgenmad er en stor satsning, og derfor bliver der også lagt ordentlig tryk på markedsføringen. Se ny film her

McDonald’s annoncerede for et par uger siden, at kædens restauranter nu også skal servere morgenmad.

Der er tale om en meget betydelig satsning, og derfor vil markedsføringen, der netop er gået i luften, blive tilsvarende stor.

”Det danske to go-morgenmadsmarked er i dag et lille marked, der domineres af tankstationer, kiosker og bagerier. McDonald’s har et mål om både at udvide markedet og være danskernes foretrukne morgenmadsdestination i 2018, og derfor investerer vi massivt i vores morgenmadskampagne, der er den største satsning i dette årti,” siger Joachim Knudsen, marketingdirektør hos McDonald’s Danmark.

Morgenmadskampagnen er tilrettelagt i et samarbejde med DDB og OMD, og tæller både tv- og biografreklamer, tre forskellige radioreklamer, mere end 1.000 outdoor-placeringer, bannerannoncering på store internetsider og sampling af havregrød forskellige steder rundt om i landet.

Forud for lanceringen ligger et omfattende forberedelses- samt analysearbejde fra både McDonald’s hovedkontor og landets 86 restauranter.  

Danskernes morgenmadsvaner er blevet studeret nøje, så McDonald’s – ud over klassikere som McMuffins og pandekager – også har danske morgenmadsfavoritter som havregrød og rundstykker på menukortet.

Samtidig er der brugt lang tid på at klargøre de 86 restauranter landet over til at servere morgenmad og introducere alle McDonald’s medarbejdere til det nye produktsortiment og træne dem i de nye arbejdsrutiner.

Filmen er instrueret af Kasper Torsting.

https://www.youtube.com/watch?v=tsrtEzP_FDU