To bureauer dyster om både Klasselotteriet og Lotto

Peter Engholm
25@mail.dk

Klasselotteriet har udvalgt de fem bureauer, der skal konkurrere om budgettet. To af dem er også med i konkurrencen om Lotto-budgettet hos Danske Spil.

Der er intet til hinder for, at man både har lodder hos Klasselotteriet og Lotto-kuponer fra Danske Spil. På samme måde har to bureauer formået at blive fundet værdige og kompetente til at deltage i finalen om både Klasselotteriets reklamebureau-ydelser og Lotto-budgettet hos Danske Lotteri Spil.

Gengangerne er kendt, efter at Klasselotteriet har prækvalificeret disse fem bureauer i udbuddet om en tre-årig aftale med mulighed for en et-årig forlængelse:

  • Advice og Magnetix (konstellation)
  • Hjaltelin Stahl
  • Ogilvy
  • Responsive
  • Zupa Recommended

”De fem bureauer bliver briefet i dag, torsdag den 27. juni og skal afgive deres tilbud den 23. august. Vi forventer at have en afgørelse klar i første halvdel af oktober,” siger Kirsten Østergaard, der er marketingdirektør i Klasselotteriet.

Hun tilføjer, at der var flere end de fem nævnte bureauer, der ønskede at blive prækvalificeret, men det præcise antal ønsker hun ikke at oplyse.

I sidste måned kunne Bureaubiz berette om de dem bureauer, som Danske Lotteri Spil har i spil til sit Lotto-budget. Konkurrenten til Klasselotteriet har også valgt Hjaltelin Stahl og Zupa Recommended. Her forventes konkurrencen afgjort i løbet af sommerferien.

De to bureauer kan naturligvis ende med slet ikke at vinde nogen af budgetterne, og skulle et af de to bureauer vinde Lotto-budgettet, må man trække sig fra Klasselotteriets udbud.

Klasselotteriet kom i øvrigt ud af 2012 med en omsætning, der på én promille nær var den samme som året før, og lotteriet kunne udbetale næsten 470 mio. kr. i gevinster til spillerne og 95 mio. kr. til gode formål.

Derudover indtræder en person med bureau- og marketingerfaring i Klasselotteriets bestyrelse. Det drejer sig om Momondos CMO, Tore Pein Jensen, som tidligere har været adm. direktør for først Sepia og siden Co+.

Klasselotteriets direktør, Elisabeth Rask Jørgensen, siger om det nye bestyrelsesmedlem:

”Vi har gennem et stykke tid været på jagt efter en profil med marketingindsigt og erfaring fra både bureau- og kundeside, og som samtidig har stor forståelse for de elektroniske medier. I Tore Pein Jensen har vi fundet en person, som lever op til kravene og mere til.”