Juryen ved Direct Marketing Prisen 2014, arrangeret af Post Danmark, har foretaget grovsorteringen: 86 indsendelser er blevet til en ikke-helt-så-kort shortliste på 47 arbejder.
Intet usædvanligt i det, for Postens pris har traditionelt mange og store huller i dørslaget, når det gælder nomineringer. Anderledes finmasket og eksklusiv er selve prisen blevet – med blot otte kategorier og ingen sølv- og bronze-muligheder.
Kigger vi nærmere på gevinstchancerne, så ser de umiddelbart bedst ud i kategorierne Bedste brug af adresseløse og Bedste loyalitetsprogram, der begge har 3 arbejder på shortlisten. Anderledes hård konkurrence er der i Bedste BtB kampagne, Bedste BtC kampagne og Bedste stopeffekt med 9-10 arbejder i hver.
DM-prisen levner også mulighed for at kreditere flere bureauer på arbejdet, og at der ikke er tale om en solo-disciplin, kan ses på shortlisten, hvor godt hver 4. arbejde har flere bureauer involveret.
30 bureauer er shortlistet, og over halvdelen har ét arbejde på listen. Øverst ligger Klausen+Partners og RelationshusetGekko med hver 8 arbejder – lidt efter følger Hjaltelin Stahl med en håndfuld nomineringer samt Director og OgilvyOne med 4 hver.
Direct Marketing Prisen 2014 finder sted den 27. maj på Hotel Tivoli Congress Center i København.
Direct Marketing Prisen 2014 – shortliste
Bureauer
- 8 Klausen+Partners
- 8 RelationshusetGekko
- 5 Hjaltelin Stahl
- 4 Director
- 4 OgilvyOne
- 3 Increase
- 3 Netbooster
- 2 Marvelous
- 2 McCann Copenhagen
- 2 Mediabroker
- 2 Responsive
- 2 Umwelt
- 2 Vertic
- 1 Adnuvo
- 1 BPN
- 1 CPH Cloud Company
- 1 Geomatic
- 1 Isobar
- 1 IUM
- 1 Jim Dandy
- 1 Magnetix
- 1 MediaPrint
- 1 Nørgård Mikkelsen
- 1 OMD
- 1 Republica
- 1 Robert/Boisen & Like-minded
- 1 Roger
- 1 TN Reklame
- 1 Vizeum
- 1 Zupa Recommended
Direct Marketing Prisen 2014 – shortliste
Case, virksomhed og bureau(er)
Bedste brug af adresseløse
- Klasselotteriet, Klasselotteriet, Responsive, BPN, MediaPrint
- Din støtte vil gøre en forskel – en fordobling af responsen via superoptimering, Ældre Sagen, Director
- Klovn The Movie på Casino, Danske Licens Spil, RelationshusetGekko, Netbooster, Increase
Bedste brug af data
- Red Barnet Landsindsamling 2013, Red Barnet, OMD
- Optimator, PFA Pension, Umwelt
- Microsoft Office 365, Microsoft, Vertic
- Grund til bekymring?, Falck, RelationshusetGekko, Roger, Geomatic
- EcoCam – Small Data, Big Business, MAN Diesel & Turbo, Klausen+Partners
Bedste brug af teknologi
- QualityCare, LEO Pharma, Vertic
- Copenhagen Airport Social, Københavns Lufthavne, Marvelous
- Alle mod 1, Danske Licens Spil, Vizeum, Isobar
- Milano Messen 2013 – Urban Tranquillity Campaign, Fritz Hansen, CPH Cloud Company
Bedste BtB case
- Outsource bekymringerne, GlobalConnect, Jim Dandy, Mediabroker
- Hempel: Når ingenting er alting, Hempel, Klausen+Partners
- SPX: Pit Stop, SPX, Klausen+Partners
- MAN Diesel & Turbo: En pose originaler sælger mere…, MAN Turbo & Diesel, Klausen+Partners
- Application Outsourcing, NNIT, McCann Copenhagen
- Mobility, NNIT, McCann Copenhagen
- Keeping your Business up to speed – produktlancering for DSV drevet af direct og dialog i 32 lande, DSV, Director
- Danica Sundhedstjek, Danica Pension. Magnetix, Robert Boisen & Likeminded
- Tænk Fremad – med Telia Erhverv, Telia Erhverv, Klausen + Partners
- Pandora Club Charm, Pandora, Responsive
Bedste BtC case
- Pensionstallet, PFA Pension, Umwelt, IUM
- Forebyg Indbrud – en social lead accelerator, G4S Security Services, Mediabroker
- Tik Tak – tænk på din pension, ATP, Hjaltelin Stahl
- Telia 4G lægger hovedet på bloggen, Telia Denmark, OgilvyOne worldwide
- Ægtivisterne – en folkebevægelse mod buræg, Dyrenes Beskyttelse, Zupa Recommended, Adnuvo
- Flyv Nykredit, Nykredit, RelationshusetGekko
- Oddset Udvider, Danske Licens Spil, RelationshusetGekko
- Tryg Pluss – fordi der kun er én dig, Tryg Norge, RelationshusetGekko, Hjaltelin Stahl
- Salg af indboforsikring via bildialog, Alka Forsikring, Director
Bedste Direct Mail
- Kold luft – det bedste siden varmt vand, Hofor, Klausen + Partners
- Lykkelig uvidenhed, IBM Danmark, OgilvyOne worldwide
- Fordi arbejdslivet er uforudsigeligt – fra indsigt til salg af Alka Lønforsikring, Alka Forsikring, Director
- Poker på papir og mail, Danske Licens Spil, RelationshusetGekko, Increase, Netbooster
Bedste loyalitetsprogram
- Relancering af Klub Sportmaster, Sportmaster, Hjaltelin Stahl
- Fra leg til Latte, DSB, OgilvyOne worldwide
- Tryghedsprofilen, Tryg Forsikring, RelationshusetGekko
Bedste stopeffekt
- Dantone-guiden, TN Reklame, TN Reklame
- Grøn jul, Grafisk Arbejdsgiverforening, Nørgård Mikkelsen
- 43% af detailbranchen kunne ikke ignorere en indkøbsvogn, Telia Erhverv (i samarbejde med KMD), Klausen + Partners
- Samme resultat – hver gang!, Norpharma, Klausen + Partners
- Nul putte, Republica
- De Forsvundne TV-seeere, Ekstra Bladet, Hjaltelin Stahl
- Parking – Your Way, Københavns Lufthavne, Hjaltelin Stahl, Marvelous
- IBM Flyttehjælp, IBM Danmark, OgilvyOne worldwide
- Den Originale fra Danske Spil Casino, Danske Licens Spil, RelationshusetGekko, Netbooster, Increase