Danmark sætter rekord i Cannes, for så vidt angår deltagelsen i Young Lions-konkurrencen. I 6 ud af 7 konkurrencer deltager danske hold, men det holdt hårdt at få valgt hold nr. 5 og 6.
For et par uger siden tildelte Cannes Lions tre pladser til Danmark i Media, PR og Marketers. Det krævede, at de unge søgte i en pokkers fart, og at Creative Circle var lige så hurtige i udvælgelsen, uden at slække på kvaliteten, samt at Cannes Lions godkendte de udvalgte teams.
Den intense proces er nu endt med, at Danmark sender to teams af sted i hhv. Media og PR. Og to bureauer leverer talenterne:
- Media
Kristina Brogaard og Mads Wind Andreasen, MediaCom
- PR
Malte Gaarde og Frederik Christensen, Revolt
I kategorien Marketers kræves det, at man er en young professional – vel at mærke fra kundesiden. Her fik Creative Circle ingen ansøgere.
”Vi er super glade for, at det kunne lykkes her i 11. time at få alt til at klappe, selv om vi skulle nå igennem en lidt nervepirrende proces. Og det er sejt, at de unge teams og deres bureauer investerer tid og penge i at repræsentere Danmark i Cannes,” siger Janne Østergaard, der er medlem af Creative Circles bestyrelse med ansvar for Young Creative Circle Award.
Den tidligere udtagede trop til det danske ungdoms-landshold ser således ud:
- Print
Camille Clemmensen fra Baby & Malene Lyngbæk Olsen fra Kommunikationsbureauet København
- Film
Jeppe Ritz & Louis Pilmark fra DDB Copenhagen
- Design
Phong Phan & Thorbjørn Gudnason fra Phong Phan
- Cyber
Rie Sloth Rasmussen & Sofie Hallas fra Robert/Boisen & Like-minded
Young Lions-konkurrencerne er for bureau-ansatte under 28 år, og konkurrencer afgøres i perioden mandag til 21. juni til lørdag den 27. juni.