To bureauer leverer de sidste danske talenter til Cannes

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Creative Circle og TV 2 søgte i 11. time ekstra teams til Young Lions. De er nu kommet på plads, så Danmark i år stiller med 6 hold. De to seneste teams skal dyste i hhv. Media og PR.

Danmark sætter rekord i Cannes, for så vidt angår deltagelsen i Young Lions-konkurrencen. I 6 ud af 7 konkurrencer deltager danske hold, men det holdt hårdt at få valgt hold nr. 5 og 6.

For et par uger siden tildelte Cannes Lions tre pladser til Danmark i Media, PR og Marketers. Det krævede, at de unge søgte i en pokkers fart, og at Creative Circle var lige så hurtige i udvælgelsen, uden at slække på kvaliteten, samt at Cannes Lions godkendte de udvalgte teams.

Den intense proces er nu endt med, at Danmark sender to teams af sted i hhv. Media og PR. Og to bureauer leverer talenterne:

  • Media

    Kristina Brogaard og Mads Wind Andreasen, MediaCom
  • PR

    Malte Gaarde og Frederik Christensen, Revolt

I kategorien Marketers kræves det, at man er en young professional – vel at mærke fra kundesiden. Her fik Creative Circle ingen ansøgere.

”Vi er super glade for, at det kunne lykkes her i 11. time at få alt til at klappe, selv om vi skulle nå igennem en lidt nervepirrende proces. Og det er sejt, at de unge teams og deres bureauer investerer tid og penge i at repræsentere Danmark i Cannes,” siger Janne Østergaard, der er medlem af Creative Circles bestyrelse med ansvar for Young Creative Circle Award.

Den tidligere udtagede trop til det danske ungdoms-landshold ser således ud:

  • Print

    Camille Clemmensen fra Baby & Malene Lyngbæk Olsen fra Kommunikationsbureauet København
  • Film

    Jeppe Ritz & Louis Pilmark fra DDB Copenhagen
  • Design

    Phong Phan & Thorbjørn Gudnason fra Phong Phan
  • Cyber

    Rie Sloth Rasmussen & Sofie Hallas fra Robert/Boisen & Like-minded

Young Lions-konkurrencerne er for bureau-ansatte under 28 år, og konkurrencer afgøres i perioden mandag til 21. juni til lørdag den 27. juni.