To bureauer skal hjælpe Irma med ambitiøs net-satsning

Peter Engholm
25@mail.dk

Irma sigter mod at blive Danmarks førende dagligvarekæde på nettet – og løfte sit netsalg fra 30 til 500 mio. kr. på tre år. Nu har kæden valgt de to bureauer, der skal stå for Irmas nye portal

Irma sigter mod at blive Danmarks førende dagligvarekæde på nettet – og løfte sit netsalg fra 30 til 500 mio. kr. på tre år. Nu har kæden valgt de to bureauer, der skal stå for Irmas nye portal.

Blandt 12 prækvalificerede bureauer har Irma valgt det digitale koncept- og designbureau Loft37 samt digitalbureauet Vertica.

Loft37 skal levere interaktionsdesign og design, mens Vertica skal rådgive om de digitale muligheder og stå for udvikling og integration af løsningen.

Om valget af Loft37 siger divisionsdirektør i Irma, Jacob Elsborg:

”Vi står lige nu med en af de største satsninger i Irmas snart 126-årige historie. På den ene side vil vi gerne øge vores salg dramatisk. På den anden er det helt afgørende, at vi gør det med respekt for Irmas brand. Den balance synes jeg, at Loft37 har ramt meget præcist.”

Han suppleres af Peter Leif Hansen, der er en af tre partnere i Loft37:

”Irmas kunder går efter fordybelse og tiltro til, at det enkelte produkt er noget særligt. Derfor kan man ikke bare jage dem gennem købsprocessen, som når man køber en DSB-billet. Vi genskaber den særlige oplevelse, kunderne er vant til fra butikken, samtidig med at vi udnytter nettets muligheder for at overtale kunderne til at træffe hurtige beslutninger om at købe her og nu”, siger Peter Leif Hansen.

Til at begrunde valget af Vertica siger Nicolaj Boysen, senior projektchef i Coop Danmark:

”Vertica er kendt for at levere teknisk stærke e-handelsløsninger, der performer og binder centrale forretningsprocesser sammen. Derudover har Vertica fra start af udfordret vores tanker omkring løsningens udformning med nye ideer til bl.a. søgning og konverteringsoptimering, som kan differentiere os fra konkurrenterne”.

Vertica har leveret løsninger til detailbranchen via arbejde for nemlig.com, der fik FDIHs e-handelspris i 2011, Bilka, Coop, Skagenfood og Føtex, som bureauet bistår med e-handel og mobile koncepter.

 Irmas nye e-handelsløsning forventes lanceret i 2013. Kædens reklamebureau er uforandret Mensch.