Fundet af ukendte tegninger betyder, at et firma nu vil producere og sælge PH-møbler. Et PR-bureau og et webbureau hjælper til. Men der kan komme flere på tale.
Det er pr-bureauet ThinkPR og webbureauet W20, som er valgt, mens det er ToneArt Interior, der har erhvervet sig rettighederne til tegningerne og skal stå for produktion, salg og markedsføring af designermøblerne.
Bestyrelsesformand i ToneArt Interior er Flemming Lindeløv, som også er bestyrelsesformand i Designmuseum Danmark, mens CEO Mads Bøje, der er PH-entusiast og tidligere ansat hos tegnestuen Arting, bliver drivkraften i det daglige arbejde.
Folkene bag ToneArt Interior har gennem en længere periode brugt tid på Danmarks Kunstbibliotek på Charlottenborg og fundet 80 – 90 år gamle tegninger i gemmerne.
Med tre sleeping partnere i ryggen vil ToneArt Interiør sælge og markedsføre møblerne under navnet PH Furniture. I første omgang i Danmark, senere vil man gerne ekspandere til bl.a. østen, USA og England.
”Vi synes, at historien om møblerne er så stærk i sig selv, at vi ikke behøver den helt store markedsføring. Vi har derfor valgt at starte med PR og online. Men det kan godt være, at vi på sigt vil gøre mere. Nu vil vi lige se, hvordan markedet tager imod møblerne,” siger Mads Bøje til bureaubiz.dk.
Digitalbureauet W20 er vant til at håndtere design-ikoner, som f.eks. Arne Jacobsen og har kunder som Fritz Hansen, Tuborg, Redbull, jbs og Somersby.
Møblerne kan købes fra den 27. juni, og de vejledende udsalgspriser spænder fra 5.000 kr. og op til 149.000 kr.