Af Peter Engholm 25@mail.dk

I 2012 valgte Miljøstyrelsen et bureau til en kampagne målrettet gravide om kemi. Nu følger en relancering – hvor specielt et forslag til ny visuel identitet gjorde udslaget.

Miljøstyrelsen relancerer i januar en kampagne, der skal hjælpe gravide, og kvinder som ønsker at blive det, med lettere at undgå unødvendige kemiske stoffer i hverdagen.

To bureauer – Kompas Kommunikation og Fosbury – har sammen vundet udbuddet.

Baggrunden for indsatsen er, at kvinder, der er eller prøver at blive gravid, naturligvis tænker på deres kommende barns ve og vel. Samtidig bombarderes de med regler og restriktioner for, hvordan de skal agere i forbindelse med en graviditet, og mængden af informationen kan være overvældende.

Derfor er Miljøministeriets kommende kampagne ”Gravid? Kend kemien” bygget op om en række enkle og overskuelige råd, der guider målgruppen frem for at skræmme den.

Miljøstyrelsen var i 2012 ude med kampagnen ”Klar til storken – gravid med god kemi”, som Operate skabte.

Den nye kampagne, der har et samlet budget på 787.000 kr., består bl.a. af ny visuel identitet for kampagnen, informationsmateriale, kampagnesite, brugerundersøgelse, ministerplatform, blogger-event, annoncering samt PR.

”Vi valgte konsortiet bestående af Kompas og Fosbury, da især forslaget til den visuelle identitet tiltalte os. Tilbuddet var herudover grundigt gennemarbejdet og begrundet i en forundersøgelse af gravide kvinder,” siger Shima Dobel, der er kemiker i Miljøstyrelsen.

I både den tidligere og den kommende kampagne er materialet udarbejdet med bidrag fra Arbejdstilsynet, Fødevarestyrelsen og Sundhedsstyrelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club