To bureauer styrker Føtex på Facebook

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Kæden laver påskeaktivitet med sin Facebook-side som udgangspunkt, og det har øget opmærksomheden.

Da Føtex for nogle år siden lancerede Knolø-universet var der en erklæret målsætning om at øge antallet af Facebook-fans til 100.000.

Men Knolø fik en kort levetid, og det lykkedes da heller ikke at nå de 100.000 fans.

Til gengæld går det nu bedre med at bygge fanskaren op.

Det seneste initiativ – skabt af to bureauer – relaterer sig til påsken.

De fleste har sikkert prøvet at lede efter påskeæg i haven. Denne leg har Føtex nu flyttet online, hvor de med varehusets Facebook-side som platform sender brugerne på jagt efter påskekyllinger på føtex.dk.

Påskeaktiviteten, der er udviklet i samarbejde med mediebureauet MEC og webbureauet Adromi, er blot den seneste i rækken af nye Facebook-initiativer fra Føtex. Den fornyede fokus på Facebook har betydet, at fra at have knap 10.000 fans for et halvt år siden, nærmer Føtex sig nu hastigt 50.000 fans, som milepælen hedder nu.

På få dage har mere end 2.500 tilmeldt sig legen, og både antallet af likes og tilmeldingerne til Føtex’ nyhedsbrev vokser. Dertil har mere end 180.000 set kampagnebudskabet på kampagnens første tre dage. I samme periode er antallet af besøgende på føtex.dk steget markant, og antallet af sidevisninger sammesteds er fordoblet.

Formålet med Facebook-aktiviteterne er at komme tættere på forbrugerne.

”Med 89 varehuse fordelt over hele landet og åbent alle ugens syv dage er vi i høj grad tilgængelige over for vores kunder i deres lokalområde. Denne nærhed og service har vi igennem det sidste år, sammen med vores mediebureau MEC, arbejdet på også at flytte online, i høj grad ved at bruge Facebook,” siger projektleder og social media-ansvarlig Jonas Christiansen fra Føtex