To danske bureauer fik guld ved Echo Awards i USA

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Director og Digitas LBi kom helt til tops, mens der var Bronze til Ogilvy samt hæder til Mediabroker.

Natten til tirsdag blev Echo Awards uddelt i Boston.

Danmark kunne tage 2 guldmedaljer, 1 bronzemedalje og 2 fjerdepladser med hjem.

Den ene Guld gik til Director og Home for kampagnen: ’Hjem er hvor kunderne er’.

Den anden Guld gik til et dansk-svensk samarbejde, nemlig DigitasLBi, hvis kontorer i Danmark og Sverige havde samarbejdet om kampagnen All-new XC90 Veritual Launch for Volvo. Iøvrigt en kampagne, der også er stærkt belønnet blandt de hjemlige priser.

OgilvyOne fik en Bronze for kampagnen ’Fra Muskler til Hjerne’ for Forsvaret.

Endelig fik Mediabroker og OgilvyOne begge Leaders (fjerdepladser) for kampagne for henholdsvis Toyota Danmark og FK Distribution.

Mads Ellegaard, relationschef i Home, var sammen med adm.dir. Jeppe Berggreen på scenen i Bostons Convention Center for at modtage prisen.

Mads Ellegaard fortalte, at han var stolt over kampagnen – der var udviklet i et forbilledligt samarbejde med Director – fordi resultaterne også er gode både hvad angår ROI og kundedialoger, uden at han dog ville komme nærmere ind på de konkrete resultater.

Den anden Guld-pris havde ikke danskere på scenen, men DigitasLBis svenske repræsentant, client partner Rikard Paulsson, der var sendt til Boston kunne berette, at samarbejdet om Volvo-kampagnen havde været ligeligt fordelt mellem det danske og svenske kontor.

Fra Danmark var det kreativ direktør Pia Leichter, lead project manager Daniel Gomez-Windshuttle og senior art director Kasper, der havde arbejdet med All-New XC90 Virtual launch.

Der har i en del år været omkring dobbelt så mange danske priser som i år – sidste år var der 9 – men en af årsagerne til det lave antal, er at Post Danmark i år ikke har afholdt DM-prisen og vinderne derfra har hidtil gået direkte til opløbet om Echo Awards.