OPDATERET. Mens skolebørn holdt efterårsferie, var ikke færre end fire danske bureauer på arbejde – om end af den mere behagelige slags: At modtage priser.
Det skete ved Red Dot Award, der med flere end 6.800 indsendte arbejder fra 49 lande, er blandt sværvægterne inden for design og branding.
De 4 danske bureauer – Kontrapunkt, Czoo, Make og Re-public – modtog i alt 7 priser, heraf 3 af den fornemmeste slags; I kategorien Best of the Best – en hæder, der går til ca. én pct. af de indsendte arbejder.
Czoo fik – for andet år i træk, i øvrigt – en pris for årsrapporten for Danish Crown, denne gang Best of the Best.
Årsrapporten har også vundet sølv ved Creative Circle Award og platin ved Creativity International Awards i USA.
Det mest vindende nordiske bureau i Red Dot Award, der blev uddelt i Berlin, var danske Kontrapunkt.
Bureauet vandt en Best of the Best for sit arbejde for Hotel d’Angleterre – hotellet har siden 2011 været lukket på grund af en gennemgribende renovering, og hotellets nye design og brandidentitet er udviklet til at matche det nye d’Angleterre.
Udover hovedprisen vandt Kontrapunkt yderligere to priser: Identitetsdesign for hhv. Andersen Bakery og Carlsbergfondet. Også ved Creative Circle Award var der anerkendelse for disse to arbejder.
Den tredje danske Best of the Best gik til Re-public for design af kunstpublikationen Permanen Daylight af Jonas Liveröd.
Og endelig var der to Red Dot-priser til Make for hhv. November First og Rosendahl Design.