Webby Awards er blevet afgjort. For knap tre uger siden blev nominerede og honorees offentliggjort, og nu er den endelige beslutning truffet. Dels af juryen og dels af “folket”.
Resultatet blev to danske vindere ud af de 9 mulige, der var blevet nomineret (læs mere her). Den ene blev kåret af juryen og den anden af “folket”.
Hello Mondays arbejde for Nasa Genelab var det, der faldt i juryens smag og blev kåret som vinder i Best navigation/structure.
Bureauet havde tre øvrige nomineringer og en enkelt honoree herudover.
Saatchi & Saatchi faldt til gengæld i “folkets” smag. Det gælder arbejdet for Toyota, hvor man fandt en Google søgning omkring hybrid cars, der var resultatløs, og hvor man så brugte denne vending til at små annoncer i Børsen under temaet “Prøv at google…..” Dette arbejde lykkedes så godt, at det nu har vundet en Peoples Choise i Webby Awards.
“Med næsten 13.000 indsendelser fra over 60 lande, så er vi ret glade for at den blev anderkendt. Men der skal virkelig også gå meget credit til Toyota. Det kræver ret meget mod at gå med til at bruge det mindst mulige printformat til at hacke Google. Og at tro på at det kan lade sig gøre,” siger kreativ direktør Regner Lotz fra Saatchi & Saatchi og tilføjer:
“Det var searchbureauet Searcus der hjalp os med at få Google til at danse efter vores fløjte.”
https://www.youtube.com/watch?v=jw0–g296MA