Af Peter Engholm 25@mail.dk

I foråret sagde først en stratetisk-kreativ direktør og siden en kontaktdirektør farvel til TBWA. Siden fandt de sammen, og nu åbner de døren til et nyt netværksbureau.

Entry er navnet på det bureau, som de to tidligere direktører i TBWA, Tom Olsen og Lennart Fenger, har stiftet.

I foråret sagde Tom Olsen farvel til TBWA, hvor han først havde været kreativ direktør og siden – efter fusionen mellem TBWA og BBDO – strategisk direktør. Kort efter fulgte Lennart Fenger, der var Client Service Director på bureauet, samme vej.

Tom Olsens tanke var at starte sit eget – som freelance – men det endte med at blive ved tanken.

”Tingene skulle i første omgang lige falde på plads, og i den periode talte jeg med Lennart. Jeg kender ham ikke kun fra TBWA, vi var også kolleger for næsten 20 år siden på Egeberg. Han er en superdygtig kunde-mand. Vi satte os sammen, og nu har vi så formaliseret samarbejdet i form af Entry,” siger Tom Olsen.

Bureauets navn har en ukompliceret forklaring, al den stund, at det er et netværksbureau; At kunden kan gå ind ad én dør og herfra få bredt sin kommunikation ud på de relevante platforme.

Funktionerne er fordelt – Lennart Fenger er den administrerende, Tom Olsen er den kreative – og domænet er i hus. Og det er omtrent så meget, der kan meldes ud på nuværende tidspunkt.

”Det er fortsat meget nyt. Og det eneste, der ligger fast, er, at vi løber stærkt for tiden – både for de kunder, vi har, og for de kunder, vi gerne vil have,” siger Tom Olsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club