Entry er navnet på det bureau, som de to tidligere direktører i TBWA, Tom Olsen og Lennart Fenger, har stiftet.
I foråret sagde Tom Olsen farvel til TBWA, hvor han først havde været kreativ direktør og siden – efter fusionen mellem TBWA og BBDO – strategisk direktør. Kort efter fulgte Lennart Fenger, der var Client Service Director på bureauet, samme vej.
Tom Olsens tanke var at starte sit eget – som freelance – men det endte med at blive ved tanken.
”Tingene skulle i første omgang lige falde på plads, og i den periode talte jeg med Lennart. Jeg kender ham ikke kun fra TBWA, vi var også kolleger for næsten 20 år siden på Egeberg. Han er en superdygtig kunde-mand. Vi satte os sammen, og nu har vi så formaliseret samarbejdet i form af Entry,” siger Tom Olsen.
Bureauets navn har en ukompliceret forklaring, al den stund, at det er et netværksbureau; At kunden kan gå ind ad én dør og herfra få bredt sin kommunikation ud på de relevante platforme.
Funktionerne er fordelt – Lennart Fenger er den administrerende, Tom Olsen er den kreative – og domænet er i hus. Og det er omtrent så meget, der kan meldes ud på nuværende tidspunkt.
”Det er fortsat meget nyt. Og det eneste, der ligger fast, er, at vi løber stærkt for tiden – både for de kunder, vi har, og for de kunder, vi gerne vil have,” siger Tom Olsen.