Af Peter Engholm 25@mail.dk

Leo Burnett og The Gunn Report har hvert sit bud på næste uges vindere ved Cannes Lions. Og der er en del overlap. Se budene – og de fleste film – her.

Den danske Cannes Lions-repræsentant, TV2, og Creative Circle varmede onsdag formiddag op til Cannes Lions ved at vise Predictions Reel – en samling af kreative arbejder, som Leo Burnett spår gode chancer for at klare sig godt i Cannes.

Predictions Reel fejrer i år 25 års jubilæum, og hvad der begyndte som en intern forudsigelses-konkurrence blandt Leo Burnett-ansatte, blev hurtigt populær uden for bureauet – godt hjulpet på vej af, at Donald Gunn – daværende Director of Creative Resources hos Leo Burnett Worldwide – præcist forudså Cannes Lions Film Grand Prix-vinderen.

Cannes Predictions Reel 2012 kan ses forneden – og links til hele listen kan ses her.

En anden – og tilsvarende – liste kan ses hos The Gunn Report, der har links til 20 Cannes-favoritter. Her fortsætter selvsamme Donald Gunn, der for længst er gået solo, med at fremhæve kreativitet og forudsige vindere. Og han og det nuværende hold hos Leo Burnett er ikke voldsomt uenige, idet 13 af Gunns 20 fremhævede film også er at finde på Leo Burnetts Predictions Reel.

Cannes 2012 Predictions Reel:

  1. NIKE – JORDAN “The Explosive Game” Wieden + Kennedy (NEW YORK, USA)
  2. CARLSBERG “Bikers” Duval Guillaume (BRUSSELS, BELGIUM)
  3. SONY – PLAYSTATION 3 “Michael” Deutsch (LOS ANGELES, USA)
  4. CANAL+ “The Bear” BETC Euro RSCG (PARIS, FRANCE)
  5. DIRECTV “Cable Effects – Campaign” Grey (NEW YORK, USA)
  6. COCA-COLA “Polar Bowl” Wieden + Kennedy (PORTLAND, USA)
  7. BARNARDO’S “Life Story” BBH (LONDON, UNITED KINGDOM)
  8. PROCTER & GAMBLE “Best Job” Wieden + Kennedy (PORTLAND, USA)
  9. GREENPEACE “Oil on Canvas” Publicis Mojo (AUCKLAND, NEW ZEALAND)
  10. VERBAND AUSTRIA SOLAR “Solar Annual Report” Serviceplan (MUNICH, GERMANY)
  11. MERCEDES-BENZ “Invisible Drive” Jung von Matt (HAMBURG, GERMANY)
  12. GOOGLE “Google Wallet” R/GA (NEW YORK, USA)
  13. LG – OLED TV “The Thief” Y&R (AMSTERDAM, THE NETHERLANDS)
  14. NIKE “Addiction” / “Before & After” F/Nazca Saatchi & Saatchi (SÃO PAULO, BRAZIL)
  15. NIKE “My Time Is Now” Wieden + Kennedy (LONDON, UNITED KINGDOM) _
  16. CARLING BLACK LABEL “Be The Coach” Ogilvy (CAPE TOWN, SOUTH AFRICA)
  17. K-SWISS “MFCEO” 72andSunny (LOS ANGELES, USA)
  18. 7-ELEVEN – SLURPEE “BYO Cup Day” Leo Burnett (MELBOURNE, AUSTRLIA)
  19. UBISOFT – JUST DANCE 3 “Autodance” CP + B (GOTHENBURG, SWEDEN)
  20. BGH AIR CONDITIONERS “Dads with Briefs – Campaign” Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi (BUENOS AIRES, ARGENTINA)
  21. DORITOS “Dip Desperado” Abbott Mead Vickers BBDO (LONDON, UNITED KINGDOM)
  22. ESPN “Shake On It” Wieden + Kennedy (NEW YORK, USA)
  23. GOOGLE CHROME & OK GO “All Is Not Lost” Hakuhodo (TOKYO, JAPAN)
  24. THE VILLAGE VOICE “New York Types” Leo Burnett (NEW YORK CITY, USA)
  25. TARGET “Little Marina” Mother (NEW YORK, USA)
  26. ORGAN DONOR FOUNDATION “Leila” Lowe Bull (CAPE TOWN, SOUTH AFRICA)
  27. INTEL “Museum of Me” Projector (TOKYO, JAPAN)
  28. LITTLE MONSTER “Take This Lollipop” Tool of North America (LOS ANGELES, USA) _
  29. THE GUARDIAN “Three Little Pigs” BBH (LONDON, UNITED KINGDOM)
  30. AUSTRALIAN CENSUS “Spotlight” Leo Burnett (SYDNEY, AUSTRALIA)
  31. CANAL DIGITAL “The Man Who Lived in A Film” Try Reklamebyra (OSLO, NORWAY)
  32. AUDI “The Swan” BBH (LONDON, UNITED KINGDOM)
  33. GOOGLE CHROME “The Web Is What You Make Of It” BBH & Google Creative Lab (NEW YORK, USA)
  34. UNA – ONLUS “Hate” JWT Italia (MILAN, ITALY)
  35. UNITED COLORS OF BENETTON “UnHate” 72andSunny (LOS ANGELES, USA)
  36. THE TROY LIBRARY “Book Burning Party” Leo Burnett (DETROIT, USA)
  37. HARVEY NICHOLS “Walk of Shame” DDB (LONDON, UNITED KINGDOM)
  38. AMERICAN EXPRESS OPEN “Small Business Gets An Official Day” CP + B & Digitas (BOULDER & NEW YORK CITY, USA)
  39. JOHN LEWIS “The Long Wait” Adam & Eve (LONDON, UNITED KINGDOM)
  40. CHIPOTLE “Back to the Start” Creative Artists Agency & Chipotle (LOS ANGELES, USA)

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club