Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

IUM er vokset markant, og nu er tiden blevet moden til at etablere et second brand under navnet BPN.

BPN står for Brand Programing Network og er et relativt nyt mediabureau under IPG, der er en af verdens største bureaugrupper. Bl.a. ejer man også IUM.

Bureauet er til stede i 13 lande – og kommer nu til Danmark som second brand til IUM.

“Der er tale om et full-service mediabureau. IUM har nået en størrelse, hvor det bliver naturligt at etablere et second brand,” fortæller Niels Skjøth, der sammen med Karsten Lange skal tegne det nye bureau. Han siger videre:

“Men selvfølgelig vil vi arbejde med at bygge vores egen position, og her er både Karsten og jeg meget interesseret i performance. Vi er f.eks. parate til at gå all-in og etablere forskellige former for performance-aftaler.”

De får en række kunder med sig fra start og er allerede i pitch på en kunde. Men hvad angår bemandinger er de to lige nu de eneste fuldtidsansatte. De kan dog trække på IUMs ressourcer.

“Nu har vi annonceret, at vi starter, og så skal vi i gang med at tilrettelægge bureauet,” siger Niels Skjøth.

Ambitionerne er dog store.

“Med etableringen af BPN dækker vi nu markedet med to brands. Ved at udvikle to separate bureauer tror vi, at vi vinder større markedsandel. På lang sigt er vores ambition at BPN vil vokse til den størrelse som IUM har i dag,” siger adm. dir. Michael Thim, IUM.

Niels Skjøth kom til IUM i januar i år og har erfaring fra JP/Politikens Hus hos Ekstra Bladets Annonce-afdeling som mediechef, markedschef og salgschef. Han har desuden været strategisk planner hos reklamebureauet buhl UnLtd (i dag We Love People), været Sales Director hos Clear Channel Outdoor, Print Director hos MediaCom og Media Director hos MediaCompany.

Karsten Lange har tidligere arbejdet som strategisk medierådgiver for IUM, Commercial Director for Radio 100FM, Det Danske Radiobureau og Radio Soft. Derudover har han erfaring fra online og performance marketing via sit tidligere job som Head of Campaigns hos affiliate netværket TradeDoubler.

“Vi har begge lang erfaring fra både medie- og bureauverdenen og kender mange mennesker og har således et godt grundlag at arbejde ud fra,” siger Niels Skjøth.

BPN definerer selv sin mission som “at aktivere brands ved proaktivt at varetage kundens medieinvestering og konstant justere i forhold til forholdene i markedet.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club