”Vi gør det sammen” har hidtil kendetegnet kommunikationen for Silvan. Men kædens bureau har nu også fulgt opfordringen.
En helt ny platform for Silvan er udviklet i samarbejde mellem Envision og Marv – det tidligere AarhusKontoret. At netop de to har fundet sammen, er dog ikke helt unaturligt, idet de for snart tre år siden indgik en strategisk alliance.
”Dette er et rigtig godt eksempel på, hvad vi håbede at opnå med vores partnerskab med Marv. En mulighed for at tilbyde kunderne et set-up skræddersyet til den konkrete situation, i en åben proces baseret på tillid, hvor alle kæmper sammen for kundens bedste,” siger adm. dir. Mona Juul, Envision.
Bureauet har arbejdet det seneste år på at udvikle Silvans strategiske platform, og samarbejdet med Marv blev indledt i sommer, da Silvans nye marketingdirektør, Jesper Dalgaard-Jensen, skulle briefe på det næste skridt i markedsføringen.
”Vores marked har igennem de seneste år været domineret af taktisk kommunikation, men nu vurderer vi, at det er tid til at investere i brandet igen. Derfor er vores ambition for alvor at tænde op under den strategiske platform, som Envision har udarbejdet,” siger Jesper Dalgaard-Jensen og fortsætter:
”Samtidig følte vi, at det ville være sundt for organisationen at lade os udfordre af nogle, som ikke kendte os i forvejen. Og netop ønsket om denne kombination af dybt kendskab og friske øjne affødte ideen om at lade Envision og Marv løfte opgaven i fællesskab.”
Omdrejningspunktet for kampagnen hedder ”Du kunne engang. Du kan igen”. Det er byggeglæden, der skal i fokus – med tidens optagethed af craftmanship som løftestang.
”Vi ønskede at puste til den skabertrang, der ligger indbygget i os alle sammen. Da vi var små, tænkte vi ikke så meget over det – vi gjorde det bare. Med Silvans rådgivning kan alle sådan set bare gå i gang og dermed komme tilbage til en ukompliceret og mere frigjort tilgang til at gøre-det-selv,” siger Jonas Nørregaard fra Marv, og hans kollega, Rasmus Dunvad, supplerer:
”Samtidig havde vi en idé om, at hvis film med foodappeal kan give os lyst til at lave mad, så måtte det kunne lade sig gøre at lave ’buildappeal’, der giver os lyst til at bygge igen.”
Filmene er produceret af M2 Film, med Jan P som producer og Emil Kahr som instruktør. DJ Static leverer lydsiden.